Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

Aa
AartofHorus - 29-05-2017 17:26:36
Garantie & Verzekeringen

Kapot 7 maanden na afloop garantie......

Ik heb een tv die 7 maanden na afloop van de garantie kapot gegaan is.
de aankoopprijs was 699,=.
ik heb het gemeld bij de internet-verkoper en ehm gewezen op de non-conformiteit.
de verkoper verwijst mij naar een service-centre van de fabrikant en vermeldt dat ik uit coulance (!) niet de volledige reparatie hoef te betalen en dat de fabrikant dit regelt.
het service-centre zegt dat ik uit coulance (!) een korting op de reparatie krijg.
de kosten waren 125,= . (er werd niet bij vermeld hoe hoog het zonder "coulance" zou zijn !)
- kan ik de verkoper nu nog aansprakelijk stellen en vragen een gedeelte van dat bedrag terug te betalen ?
- is dit wel de juiste weg die de verkoper volgt ?

het lijkt mij namelijk dat de verkoper volgens de wet aansprakelijk is omdat ie een ondeugelijk produkt verkocht heeft, maar de verkoper schuift het af op de fabrikant. het lijkt mij ook dat de term coulance hier volkomen misplaatst gebruikt wordt. het heeft niets met coulance te maken, maar met de wet. toch ? hoe moet ik nu verder ?