Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

Ma
Mari88 - 02-06-2017 14:23:52
Geldzaken & Recht

Incassobureau zonder ooit factuur te hebben gehad

dhr lommers is enkele keren geweest, omdat we storing hadden aan de geiser. hiervoor hadden we dan ook een onderhoudscontract afgesloten.  de eerste keer dat hij is geweest, gaf hij aan dat de kap niet van de geiser af kon omdat het kastje, waar de geiser in geplaatst is, te klein gezaagd zou zijn. dhr lommers gaf aan dat hij hiervoor geen kosten zou rekenen uit coulance. tweede keer kwam een andere monteur die de kap er wel af kreeg en heeft ons goed geholpen en was binnen 30 min klaar.


vervolgens blijven we storing houden en hebben we redelijk vaak geen warm water tot onze beschikking. op dinsdag 28 februari valt de stroom uit in huis. mijn partner onderzoekt wat het probleem is en zodra de stekker van de geiser in het stopcontact gedaan wordt, springt de aardlekschakelaar weer uit. om 17:00 belt mijn partner naar gasservice brabant, omdat op de website staat aangegeven voor 19:00 uurstoring, wordt dezelfde dag nog verholpen. helaas werden wij op die dag niet meer geholpen, omdat er niemand storingdienst had.  de volgende dag kwam er een monteur langs die naar de geiser heeft gekeken.  de geiser deed het tot onze verbazing gewoon weer en de monteur gaf het koffiezet apparaat de schuld. het koffiezet apparaat is nooit kapot geweest en deed het ook gewoon die dag en tot op heden doet deze het ook nog steeds.


de monteur is 5 minuten binnen geweest en keert huiswaarts zonder enige hulp verder.


vervolgens krijgt mijn partner plotseling op 13 maart 2017 een aanmaning via zijn email adres met een openstaand bedrag van €111,62 met als datum 30 januari 2017. verder hebben we nog nooit een factuur mogen ontvangen, dus heb ik geen enkel idee waarvoor we deze kosten moeten betalen.


direct na deze mail bellen we naar dhr lommers om uitleg te vragen waarvoor we dit bedrag moeten betalen. mijn partner krijgt een zeer onaardige dhr lommers aan de telefoon en verteld dat het gaat om een koffiezet apparaat wat kapot zou zijn. mijn partner probeert op een rustige manier uit te leggen dat het koffiezet apparaat niet kapot is, waarop dhr lommers hem voor leugenaar uit maakt. vervolgens wordt de hoorn op de haak gegooit door dhr lommers. tot op heden nog steeds geen factuur ontvangen, maar ineens een incasso. direct na deze incasso contact opgenomen met dhr lommers. wederom is dhr erg onaardig aan de telefoon en krijgen we geen uitleg waarom deze incasso opgestuurd is en waar deze bedragen ineens vandaan komen. al met al kunnen we geen normale uitleg krijgen van dhr lommers en weten we tot op heden nog steeds niet waarom we €111,62 moeten betalen. 


 


erg lang verhaal, maar we hebben dus nooit een factuur gehad en krijgen ook geen uitleg van het installatie bedrijf. een mail gestuurd daarover naar het incassobureau maar die geeft aan wel de facturen te hebben ontvangen van dhr lommers. 
wat kan ik nu het beste doen?