Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

gi
gijane - 04-08-2017 18:49:45
Winkels & Webshops

Consumentenrecht en Hornbach


hornbach zonder service na 19 jaar was onze oude airco overleden. na lang beraadt besloten wij om een airco te kopen bij de hornbach. in mei kochten wij een split airco van het merk eurom ac 7000 bij de hornbach nieuwegein. deze airco was voor verkoeling in ons appartement welke als bovenste etage al snel te warm is om te vertoeven. al na twee maanden en met nog geen tien dagen draaitijd bleek de airco niet meer te functioneren. ik belde daarop de honbach om een vervangend product te vragen. de hornbach gaf aan deze airco niet meer op voorraad te hebben. daarna werd mij verzocht om zelf maar contact op te nemen met de fabrikant. aangezien wij het product bij de hornbach hadden gekocht maakte ik gelijk duidelijk dat wij zaken hadden gedaan met de hornbach en niet met de fabrikant. ik verzocht de medewerker van hornbach om dit met de fabrikant te regelen. ik gaf aan dat wij ons geld terug wilden maar er werd beloofd dat ik de airco met een week gerepareerd weer kon ophalen. daarmee gingen wij akkoord. een week later hadden we nog niets gehoord over onze airco. ik belde dus wederom met de hornbach nieuwegein. daar werd mij verteld dat het apparaat pas later naar de firma eurom was verzonden maar dat eurom had aangegeven de airco op maandag na het weekend te repareren. het apparaat zou dan worden teruggestuurd naar de hornbach. ik kon dinsdag en hooguit donderdag wel een telefoontje verwachten. donderdagmiddag hadden we wederom niets gehoord van de hornbach dus belde ik ze maar weer een keer. er werd ons wederom belooft dat de airco er nu op vrijdag zou zijn. inmiddels waren we dus ruim twee weken verder. al die tijd dus ook zonder airco gezeten en geen geld terug gehad om een andere aan te kunnen schaffen. op vrijdagmiddag belde ik wederom naar de hornbach. de airco was er niet. ik gaf wederom aan dat wij ons geld terug wilde en de koopovereenkomst wilde ontbinden. een vriendelijke medewerker van de hornbach gaf mij aan dat hij dat met zijn filiaalmanager moest bespreken en dat hij mij voor 17.00 zou terugbellen. dat gebeurde ook. zijn verhaal was echter dat wij ons mijn geld niet terug kregen en maar moesten wachten op de gerepareerde airco. ik vroeg daarom naar de filiaalmanager zelf. deze man was erg onvriendelijk en uit de hoogte. hij besliste dus voor ons dat wij nog maar een week extra op de airco moesten wachten. hij kon niet garanderen dat de airco er over een week daadwerkelijk zou zijn. wij zaten inmiddels al ruim twee weken zonder airco! wij hebben dat ding gekocht voor de zomer en niet om weken lang te moeten wachten tot een bedrijf als eurom het ding een keer repareert en opstuurt. dan is de zomer al voorbij. ik gaf wederom aan dat wij de koop wilde ontbinden en dat wij daarvoor in ons recht stonden. ik bleef herhalen dat ik ons geld terug wilde hebben om zo een ander apparaat te kunnen aanschaffen maar hij bleef bij zijn standpunt. uiteindelijk verzandde het telefoongesprek in ruzie. iets waar ik natuurlijk niet op zit te wachten. de hornbach geeft geen duimbreed toe ook al zijn er meerdere beloftes gebroken welke door de medewerkers van diezelfde hornbach naar ons toen\ zijn gemaakt. ook al hebben wij de wet aan onze kant. dat maakt voor de hornbach niets uit. ik weet niet hoe dat zal aflopen. wij sturen nu een brief waarin ik de koop wil ontbinden en ik mijn geld teruggestort wil hebben. als ik af moet gaan op de manier waarop de filiaalmanager mij te woord stond kan ik zowel naar de airco als mijn geld fluiten ben ik bang. daarom: koop nooit iets bij de hornbach, zeker geen electronica. als het stuk gaat ben je alles kwijt. service is een woord die ze daar nog nooit hebben gehoord. ze denken daar met intimidatie de klant te kunnen bestoken maar ik bijt van mij af. dan maar via dit soort fora. meer heb je in dit land eigenlijk als consument niet. ik ben benieuwd of er nog zal worden gereageerd op mijn brief. g.i.jane