Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

sa
sands - 07-08-2017 21:44:05
Computers & Telefonie

Het rinkelen (dus niet het opnemen) van de telefoon is bellen=betalen.

mijn  provider tele2 brengt een volle minuut in rekening, op het moment dat het toestel van de ontvanger 1 seconde rinkelt. dus niet wanneer de ontvanger antwoordt/oppakt! nee wanneer je een nummer in toetst ben je feitelijk al aan het bellen en worden er kosten gemaakt. (ik kon het niet terugvinden op hun site, maar blijkbaar werkt het zo in de telefoniewereld?). buiten europa heb ik 3 keer een lokaal nummer ingetoetst op mijn mobiele telefoon. de telefoon die ik belde rinkelde slechts 1 keer en toen drukte ik het gesprek al weg. drie keer een telefoonnummer intoetsen en 1 keer laten rinkelen werd in rekening gebracht als 3 x bellen  a 2,35 euro per minuut. toen ik daar over mijn beklag deed, werd er gezegd dat een toestel 1 x laten rinkelen ook al onder bellen valt. mijn telefonische beklag hierover werd eerst erkend en de telefonist/servicedesk van tele2 vond het ook erg vreemd en ging er vanuit dat het niet klopte. hij kon niets terugvinden in de voorwaarden en moest even overleggen met zijn collega's. pas na intern beraad, vond hij het ineens de meest logische zaak van de wereld dat  het volle tarief werd gerekend. ik moest gewoon betalen. niets aan te doen. ik vraag me af of dat ze dit zomaar mogen doen. als een telefoon overgaat ben je toch nog niet aan het bellen? ik dacht dat verbinding hebben = een oproep beantwoorden of voicemail = bellen = kosten.