Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

mi
michelleschouten - 29-08-2017 17:24:59
Computers & Telefonie

Youfone torenhoge rekeningen

Wij hebben in juni een veel te hoge factuur ontvangen door teveel verbruikte mb's. nu hebben wij de specificatie van de factuur bekeken, en bleek dat er om een paar minuten rond de 58mb werd afgeschreven. dit was ook midden in de nacht, tijdens werk of wanneer we thuis waren. in deze drie gevallen staat mijn telefoon altijd op vliegtuigstand met mijn wifi aan. naar mijn weten is het dan onmogelijk om mb's te verbruiken.

de reactie van youfone is dat je dan weldegelijk mb's kunt verbruiken, wanneer je wifi verbinding slecht is tijdens vliegtuigstand. (nog nooit van gehoord?) het internet wordt geregistreerd via kpn, en hun kunnen hier verder niks aan doen behalve ons een coulance bieden van €30,00. echter hebben zij nooit een aangepaste factuur naar ons verzonden.

wij zijn niet akkoord gegaan met de €30,00, en vragen om verdere uitleg hoe het mogelijk is dat er zoveel mb's zijn afgeschreven. in dit geval leggen ze eigenlijk de schuld bij kpn.

contact gehad met de kpn, die zeggen dat dit onzin is. youfone gebruikt het netwerk van kpn, maar registreerd zelf het verbruik van hun klanten, en daar zit kpn dus helemaal niet tussen.

ondertussen nu een brief gehad van directpay met een dreiging van de deurwaarder. we zijn nog in onderhandeling met youfone, ookal heeft dit totaal geen nut, en sturen ze tegelijkertijd zo'n brief?

vandaag weer met de klantenservice van facturatie youfone gesproken, maar zij zeggen er niks aan te kunnen doen. mijn voorstel is om het openstaande bedrag -€30,00 coulance -€40,00 aanmaningskosten te betalen, en dat hun het abonnement stopzetten zonder extra kosten. hier kon youfone ook niet mee akkoord gaan. nu willen we eigenlijk via de rechtsbijstand verder tot een oplossing komen. 

zo jammer dat een bedrijf niet een beetje flexibel kan zijn naar de klant toe, om het opgelost te krijgen.

heeft iemand hier nog meer ervaringen mee, en hoe is dit verder opgelost?