Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

lily de vries
lily de vries - 04-09-2017 17:38:07
Voeding & Gezondheid

Geen coulance bij 2dgn later betalen van Zorgpremie

Kassa, ik ben net uit de hele sores van het moeten betalen van zorgpremie via cak (v/h zorginstituut) maar door verschillende nog lopende betalingsafspraken, heb ik een korte periode maar geld. die datum vraag ik om het dan tussen de 20e v/d maand en de 30e te kunnen overmaken. dat wordt niet geaccepteerd en zo wordt er gedreigd dat ik dan weer bij het véél duurdere cak zal worden aangemeld.
eerst was het nog dat de premie vóór de 1e v/d vieuwe maand binnen moest zijn. dat is door omstandigheden een paar maanden toen misgegaan en kwam ik dus bij cak?zorginstuut terecht. en kon het openstaande bedrag inmiddels ook nog via deurwaarder maandelijks terugbetalen.
ik snap werkelijk niet het probleem van het overmaken op de 20e of 23e van de maand, als iemand aangeeft niet eerder geld te hebben.
verder krijgen mensen met een baan, óók pas rond die periode hun salaris.
en ik heb alleen aow (daardoor nu wel huur-en zorgtoeslagen gelukkig) + een paar tientjes pensioen.
van de huur-en zorgtoeslag van 2014 ben ik nog aan het terugbetalen. was door belasting bijna overgehaald om het na pensionering toch weer aan te vragen want ook ik had er toch recht op. had dus moeten wachten tot eind 2014 want betaal nu terug, wat ik in aug 2014 uiteindelijk toch had aangevraagd.
dus met die afbetalingen, en nog een openstaande betalingsafspraak is voor mij de tijdsduur van zorgpremie overmaken tussen de 20e en 30e van de maand. zelfs mijn bank is nog coulanter dan zorg&zekerheid. terwijl ik bij die zorgverzekering ook al sinds 1975 zit. ik weet dat het in uw programma is besproken dat mensen door een nog duurdere betaling via cak meer in de problemen komen dan dat ze er uitkomen. ik kan mij daar nu ook onder scharen door het starre beleid van incassodatum van zorgpremie bij zorg&zekerheid.  wat kan ik hier verder nog aan doen? ik weet het eerlijk gezegd niet meer en snap ook helemaal niet het probleem, zeker in de huidige digitale tijd, van het maar één datum kans hebben van zorgpremie overmaken.  ik hoor graag een mogelijkheid.