Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

He
Heksjehupsakee - 12-09-2017 18:08:58
Auto & Vervoer

E-bike accu geeft beperkte actieradius

Mijn e-bike is na 7 jaar toe aan een nieuwe accu, na een aantal diepteontladingen en beperkte actieradius. deze nieuwe accu heb ik via een officiële en goed aangegeschreven fietsenwinkel besteld en laten plaatsen. je zou verwachten dat na aansluiten hiervan de actieradius weer als vanouds zou zijn. dat is echter niet het geval. de actieradius blijft laag, zo'n 19 km na volledig opladen. bij aanschaf werd mij gezegd dat 40-50 km zeker haalbaar moet zijn. de eerste dag na aanschaf was de actieradius nog 35 km, na 1 dag 25 km en nu dus 19 km. nu zegt de monteur dat dit komt omdat het display nog de oude gegevens in het systeem heeft staan en dus moet 'leren' van het gebruik op de nieuwe accu en dan vanzelf de berekening aanpast en op den duur vanzelf een hogere actieradius zal weergeven. dit lijkt mij een broodje aap verhaal. of klopt dit wel?

ik heb zelf het idee dat ik een 2e handsaccu heb gekregen maar wel de volle mep heb betaald. eigenlijk ben ik dus helemaal niet tevreden met het geleverde product. kan ik meteen al mijn geld terugvragen of moet ik genoegen nemen met de oplossingen die de winkel biedt? en tot hoe lang heb ik evt. garantie? mogelijk doen ze moeilijk als ik teveel km maak maar ik heb de fiets ondertussen wel nodig voor mijn werk.