Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

wc
wcbr - 29-09-2017 17:01:11
Auto & Vervoer

Waterkaarten ANWB app werkt niet

Ik heb begin september 2017 een app (versie 27 juli 2017) "waterkaarten anwb" - een weekabonnement - voor mijn ipad air2 gekocht. in 2015 en 2016 had ik die app ook al aangeschaft, de app werkte toen prima. de recent aangeschafte app werkte echter niet (althans niet op een cruciaal onderdeel: de actuele positiebepaling van het schip werd niet weergegeven). gelukkig had ik nog oude anwb-waterkaarten aan boord en kon zodoende wel enigszins de koers bepalen, anders zou het echt niet verantwoord zijn geweest om de grote rivieren en de oosterschelde op de gaan. na veelvuldig contact te hebben gehad met de anwb werd  uiteindelijk door de anwb beaamd dat de app problemen heeft: na een crash van de app is de app door de anwb weer in de lucht gebracht, maar er waren daarna wel kinderziektes, zo deelde de anwb mij telefonisch mee. dus, op het moment dat ik overging tot mijn aanschaf van de app was het bij de anwb bekend dat de app niet goed werkt op een ipad. een update van de app wordt niet voor 2018 verwacht, stelt de anwb. er staat echter geen waarschuwing op de site van de anwb.
na veel heen en weer gemail, heb ik herhaald dat ik de koopovereenkomst van de app wil ontbinden, want ik heb niets aan de app, de anwb heeft mij een ondeugdelijk product verkocht (een werkende locatievoorziening is immers van essentieel belang) en ik wil mijn geld terug. het blijft echter stil aan de kant van de anwb. wat nu te doen?
dit is de laatste mail van de anwb: dank u wel voor uw bericht.

 


het is bekend  dat de locatievoorziening op de ipad niet altijd correct functioneert.


soms kan het liggen aan verkeerde instellingen, maar in uw geval ligt het daar niet aan.


helaas kan het probleem niet op korte termijn opgelost worden.


de huidige verwachting is dat na de herziening van de app dit probleem niet meer zal voorkomen.


deze versie zal niet voor 2018 verschijnen.


mijn excuses voor het ervaren ongemak.