Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

cv
cvermeul - 07-10-2017 15:33:05
Computers & Telefonie

Tele2 internet is niet leverbaar, toch moet ik mijn contract afkopen

Ik ben al vijf jaar trouw klant van tele2, ik heb internet en digitale tv van ze.
in maart heb ik mijn contract met een jaar verlengt, maar ik ga volgende maand verhuizen.
toen ik belde om te vragen of ik mijn contract over kon zetten, bleek dat op het nieuwe adres een hele slechte verbinding is.

zo slecht zelfs, dat digitale tv niet eens zou werken.
de dame aan de telefoon zei dat ik mijn contract dus kostenloos zou kunnen opzeggen.

echter toen ik later belde om mijn contract echt op te zeggen, kreeg ik een andere dame die me doodleuk vertelde dat ik de tv wel kostenloos kon opzeggen, maar dat het internet wel leverbaar is, dus dat ik dat moet afkopen.

echter is de geschatte bandbreedte 6mb/s (dus minder dan 1 mb/s downsnelheid), en is mijn huidige abonnement, basis, voor 50mb/s, dus ik zou dan een light contract (20mb/s) moeten afkopen voor de resterende maanden.

ik vind dit echt belachelijk, want via een andere provider kan ik 40mb/s krijgen, met digitale tv, dus het contract aanhouden ipv afkopen is totaal geen realistische optie. 
heeft het zin om hier stennis over te gaan schoppen? of zelfs een rechtsbijstandverzekering in te schakelen?

de algemene voorwaarden zijn niet helemaal duidelijk:
10.3 indien je verhuist naar een ander adres wordt de overeenkomst onveranderd voortgezet, tenzij dit redelijkerwijs niet mogelijk is (bijvoorbeeld omdat de dienst op je nieuwe postcode niet geleverd kan worden). in dat geval zijn jij en tele2, met inachtneming van een opzegtermijn van één (1) maand, gerechtigd tot opzegging.

is een terugval van 16mb/s (feitelijke snelheid) naar 6mb/s een onveranderde voortzetting?