Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

K1
K1mW - 11-10-2017 13:12:04
Winkels & Webshops

Iphone kapot door lader Hema, opgestuurd en krijg hem terug met een kapot scherm! En klacht afgewezen!


wie kan mij helpen? zie mailwisseling en omschrijving probleem:

beste hema,


ik wil hier toch even mijn verhaal delen omdat ik niet weet wat ik hiermee aan moet.


als trouwe klant kwam ik vaak in jullie winkel en was dan ook erg tevreden.


tot 29 augustus jongstleden toen ik onderweg was in mijn auto en mijn iphone toestel aan het opladen was met jullie oplaadkabel.
na enkele ogenblikken zag ik rook in mijn auto en dit kwam uit de oplaadkabel. (ik reed op de snelweg en schrok natuurlijk vreselijk!). ik heb de kabel direct uit mijn usb aansluiting + toestel verwijderd. helaas kwam ik er achter dat mijn telefoon het niet meer deed. 
na bekomen te zijn van de schrik heb ik contact opgenomen met jullie klantenservice waar ik uiterst vriendelijk werd geholpen door mevrouw esther keskin. na meerdere malen excuses te hebben gekregen gaf zij aan dat ik het toestel + kabel moest doorsturen naar jullie klantenservice. dit heb ik dan ook gedaan, ik heb hem verpakt in meerdere kranten + officiële pakketdoos van post nl. het toestel van een jaar oud was in goede conditie bij de verzending.


ik kreeg na bijna een maand (21 september 2017) een mail met de vraag welk merk auto ik heb, hoe de kabel is opgeladen (met of zonder tussenstuk) en de toegangscode van mijn telefoon. ik heb de telefoon opgeladen via de usb poort van mijn auto en ik rij een nieuwe volvo. vreemd dat deze vragen worden gesteld als mijn toestel niet werkt.


na dit bericht heb ik zelf meerdere malen contact met de hema moeten opnemen om de stand van zaken na te vragen. pas na meerdere malen contact kreeg ik een email d.d 4 oktober 2017 met de melding, ik citeer:


"het onderzoek naar uw klacht is inmiddels afgerond en naar aanleiding hiervan kan ik u als volgt berichten.
zowel uw telefoon als ook de kabel zijn door de kwaliteitsafdeling onderzocht en hierbij is gebleken, dat de schade niet door de laadkabel is ontstaan.
de aangetroffen krassen, deuken, scheuren en barsten in het toestel duiden op een (eerdere) valschade.
daarnaast geeft deze afdeling aan, dat er hoogstwaarschijnlijk een onderdeel van het moederbord in uw telefoon gesneuveld is, waardoor het toestel met geen mogelijkheid meer aan de praat te krijgen is.
het vervangen van bijvoorbeeld de accu, scherm en/of laadaansluiting is in dit geval geen oplossing. het is ook niet mogelijk om uw iphone te “refurbishen”.
gezien het bovenstaande moet ik u berichten, dat uw klacht met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid door de telefoon zelf en niet door de laadkabel is veroorzaakt.
uw klacht is om die reden onterecht bevonden.
uw iphone + oplaadkabel heb ik per aangetekende post aan u geretourneerd"


ik was erg verbaasd over dit bericht omdat ik niet kon begrijpen welke schade zodanig erg was op mijn toestel dat het defect hierdoor is ontstaan. daarnaast weet ik dat mijn toestel goed werkte voordat ik de kabel gebruikte en dit door gebruik van de hema oplaadkabel kapot is gegaan.


daarbij vind ik het ook vreemd dat jullie aangegeven dat er geen defect aan de kabel te zien is, terwijl je duidelijk ziet dat de kabel gesmolten is (zie foto).


ik heb nog een aantal keren contact gehad met verschillende medewerkers van de klantenservice maar jullie geven aan bij het standpunt te blijven.
ook heb ik om de onderzoeksrapportage gevraagd. jullie geven aan dat dit enkel voor intern gebruik is.


vandaag 10 oktober, heb ik mijn iphone + kabel aangetekend retour ontvangen. mijn scherm is helemaal kapot. zo heb ik hem niet bij jullie ingeleverd!!


dus kort samengevat:
1. iphone werkt niet meer door iphone oplaadkabel hema
2. de door mij gevraagde onderzoeksrapportage is voor intern gebruik.
3. ik heb mijn iphone zwaar beschadigd terug ontvangen, mijn scherm is helemaal kapot!


zo gaan jullie toch niet met klanten om??


ik hoop dat ik spoedig een oplossing tegemoet zie.


graag zie ik uw antwoord tegemoet.


met vriendelijke groet, 
kim walop

antwoord hema:

hoi kim, bedankt voor het delen van je bericht. ik ben nog even in je klacht gedoken en ik heb het ook nogmaals met onze kwaliteitsafdeling besproken, en zij blijven bij hun antwoord. ons onderzoek is uitgevoerd door een externe onafhankelijke partij. zoals je aangeeft ben je het er niet mee eens met de uitspraak. daarom zou ik je nog kunnen aanraden om de kabel en telefoon zelf te laten onderzoeken door een onafhankelijke partij. - bart