Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

jw
jweetogh - 09-12-2017 13:45:38
Computers & Telefonie

Laptop kapot gemaakt tijdens onderzoek door Dynafix

Mijn laptop van samsung had al een half jaar oplaadproblemen. hij laadde de eerste keer dat ik de kabel erin deed langzaam op, en ik moest de kabel er elke keer 1x in en 1x uit doen. ik heb hem via de mediamarkt een half jaar geleden opgestuurd maar toen is die niet gerepareerd.
 
na mijn toetsweek heb ik hem aangemeld via de samsung site en heb ik hem opgestuurd. dynafix repareert hem blijkbaar. na vele irritaties halen ze hem op (verkeerde koffer meegenomen waardoor hij niet mee kon). samsung had beloofd dat die binnen 3 werkdagen zou worden gerepareerd.
 
ze halen hem uiteindelijk goed op en doen onderzoek. ze constateren dat er vochtschade is, wat ik erg vreemd vond, want ik heb al bijna een jaar problemen met opladen en hij is nog nooit met vocht in aanraking geweest. ik dacht oke, het repareren kost 400 euro. dan maar niet laten repareren en gewoon het langzaam opladen accepteren. het langzaam opladen kon ik toch voorkomen door de oplaadkabel 1x eruit te halen en weer erin te steken, het was dus iets heel kleins. ik moest wel 60 euro onderzoekskosten betalen, en kreeg hem na een week terug. 
 
blijkt mijn laptop helemaal niet meer te werken! het scherm flikkert en gaat uit. dit was helemaal niet het geval. ik had al maanden last van langzaam opladen, maar dit is nog nooit voorgekomen. erg vreemd dat je hem aanmeld met oplaadklachten (die al maanden spelen) en dat ze 'onderzoek' uitvoeren, en je laptop onbruikbaar wordt!
 
ook laad erg langzaam op (8 uur opgeladen en nog maar op 45%). voor het opsturen deed ik gewoon de kabel erin en eruit en was hij volledig opgeladen in 2.5 uur.
 
scherm is helemaal ingebrand, geluid klinkt raar en hij is helemaal onbruikbaar!
 
nu wil ik best naar de rechter stappen, maar ik ben bang dat ze dit gaan verwijten aan de vochtschade. voor het opsturen deed hij het perfect, maar hoe kom je hier onderuit? ze moeten toch eerst kijken of het toestel werkt, en daarna mijn laptop openen? als hij daarna niet meer werkt, hebben zij iets verkeerd gedaan.
 
ik ben een student en ik heb ook geen rechtsbijstand. noch het geld om een nieuwe laptop te kopen nu. wat kan ik doen?