Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

Ar
Ariejun - 10-12-2017 13:02:53
Elektronica & TV

LG en TVReus....

Ik heb in april 2017 bij tvreus.nl een lg oled55e6v gekocht. best een prijzig toestel, maar ter vervanging van een 17 jaar oude philips beeldbuis vond ik het verantwoord....snel geleverd, goede afwikkeling van de koop, geen klachten. de tv: prachtig toestel, geweldig beeld, goed geluid, niets mis mee. tot ik in september 2017 een verticale streep midden in het beeld opmerk. ik neem contact op met lg en mij wordt gevraagd om foto's van het euvel te maken en te mailen. zo gezegd, zo gedaan. twee weken geen bericht van lg, ik neem zelf weer contact op en het blijkt dat men is vergeten om de foto's naar de technische dienst te sturen. de foto's worden dezelfde dag nog doorgestuurd en binnen een week heb ik bericht dat mijn toestel niet gerepareerd kan worden. via tvreus.nl gaat mijn toestel omgeruild worden; althans dat denk ik. ik bel met tvreus.nl over de retourprocedure en krijg de mededeling dat ik terug gebeld word. geen telefoontje van tvreus.nl dus ik bel zelf weer, dit gebeurt daarna nog twee keer; de belofte dat ik terug gebeld wordt terwijl dit niet gebeurt. ik spreek af dat ik mijn defecte toestel laat zien zodat de omruiling sneller gaat. ik weiger om mijn toestel achter te laten bij tvreus.nl omdat ik dan én geen toestel heb én geen geld én geen schriftelijke garantie dat ik een nieuw toestel krijg. dit was 18 november en nog steeds heb ik geen zicht op een nieuw toestel, mij wordt verteld dat lg niet levert. moet ik nu dan maar blijven afwachten of zijn er andere stappen die ik kan (of moet) ondernemen ????
wat ik verder nog een kwalijke zaak vind is dat de garantie bij een splinternieuw toestel niet opnieuw ingaat. ik heb straks (hopelijk) een toestel dat gemaakt is in november 2017 (bij wijze van...) waarvan de garantie al begonnen is in april 2017....... in het uiterste geval gaat de tv na 1 jaar en 10 maanden stuk, zou ik dan een nieuw toestel krijgen dan heb ik daar dus maar twee maanden garantie op. dit spreekt, bij mij, niet uit dat de fabrikant, lg in dit geval, vertrouwen heeft in zijn eigen produkt. misschien kunnen ze het uit coulance nog doen, onder het mom van staan voor de kwaliteit van hun produkten en misschien hun eigen naam in ere houden........