Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

Wi
Willem Z. - 11-12-2017 12:37:56
Garantie & Verzekeringen

Serviceabonnement bij tussenpersoon opzeggen lukt niet.

hallo allemaal,


 


ik heb een serviceabonnement bij mijn assurantietussenpersoon en betaal daar € 30,- per maand voor. die wil ik opzeggen maar dat lukt niet.


 


eigenlijk was ik altijd heel tevreden maar zelf eens gaan kijken en het kon goedkoper allemaal. mijn vaste contactpersoon bij de tussenpersoon gunde ik het wel maar hij kon helaas niet goedkoper. mijn hypotheek heb ik vorig jaar al via een andere hypotheekadviseur geregeld omdat het kantoor met een externe hypotheekadviseur werkte die geen oplossing had voor mijn vraagstuk. de 13 polissen heb ik, op een levens- en begrafenisverzekering na, nu ook allemaal opgezegd en rechtstreeks bij de verzekering geregeld. nu wil de directie van het kantoor(tje) het abonnement pas loslaten als die laatste twee polissen zijn opgezegd of rechtstreeks bij reaal/andere adviseur wordt geregeld. mijn verzekeringsmaatschappij reaal werkt alleen maar via adviseurs voor die verzekeringen. ik kan dus niet bij reaal terecht. ze hebben mij wel wat adressen gegeven van adviseurs maar die willen niet overnemen tenzij er ook andere verzekeringen komen, wat ik wel begrijp. mijn hypotheekadviseur werkt niet samen met reaal.


 


opzeggen van de levensverzekering wil ik niet gezien een fiscale vrijstelling, de begrafenisverzekering vind ik niet zo spannend. de directeur van het kantoor stelt dat een abonnement gerechtvaardigd is omdat hij een zorg- en informatieplicht heeft, risico loopt en dat hij dit niet gratis doet. hij wil het abonnement niet beëindigen maar wel bijstellen naar een basisabonnement van € 15,- per maand. als ik dit 3 jaar geleden had geweten had ik nooit ja gezegd op het abonnement. ik heb ook een soort begrip ervoor maar ook het gevoel 'gechanteerd' te worden om veel geld te moeten betalen voor bijna niets. maar misschien is het niet reëel om zo te denken.


 


wat vinden jullie daarvan en wat adviseren jullie te doen?