Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

Ka
Kater2017 - 17-12-2017 13:35:17
Elektronica & TV

Philips tv 2 jaar oud stuk

Beste mensen,

ik hoop oprecht dat iemand mij hier misschien kan adviseren. het gaat om het volgende: twee jaar en drie maanden geleden heb ik een philips led smart tv gekocht bij scheer en foppen twv €619,- (aanbieding). iets meer als een maand geleden ging deze op eens stuk, gaf geen beeld meer, nog wel geluid (kan ook nog streamen naar de tv, dus het is puur het beeld). de tv heeft altijd hoog op een beugel gehangen, dus van stoot schade of iets dergelijks kan geen sprake zijn. 

ik heb philips gebeld, maar de tv was op dat moment dus net buiten de twee jaar garantie, het enige wat zij mij konden bieden was reparatie met een coulance korting. verder verwezen zij mij door naar de verkoper, echter is scheer en foppen failliet, en expert, de gene die de garantie heeft overgenomen van scheer en foppen kan mij niet verder helpen omdat ik destijds geen garantie heb bij gekocht. 

dus ik heb de reparatie bij philips aangenomen, een en ander ging mis met het versturen van de bon (deze hebben zij nooit ontvangen) maar uiteindelijk is afgelopen vrijdag eindelijk een monteur geweest. deze heeft het powerboard van de tv vervangen, kosten €90. dit heeft het probleem echter niet opgelost waar op de monteur zei, het is het beeldscherm, deze wordt niet meer geleverd (het is een model van net twee jaar oud!). philips belt u vandaag met een voorstel. aangezien ik niet gebeld ben, heb ik philips zelf gebeld. zij konden hier over niks in het systeem terug vinden, zouden het uitzoeken. 

gisteren weer contact gehad met philips. deze geven aan dat de tv nog steeds in onderzoek is en dat wij het contact met de monteur af moeten wachten. deze gaat hopelijk voor de helft van aankomende week contact met ons opnemen. of het dus nu het beeldscherm is, kunnen ze me ook niet met zekerheid zeggen. gezien het tempo van de monteur (duurt heel lang voordat je een afspraak hebt) en het feit dat ze dus het probleem "onderzoeken" door gewoon onderdelen te vervangen, die je wel moet betalen maar wat geen zekerheid op een oplossing biedt, ben ik voor een aantal dingen bang. 

ten eerste, ik zit nu al vijf weken zonder tv en zie het niet gebeuren dat dit voor het nieuwe jaar wordt opgelost. met maar een tv in huis en alleen internet (want smart tv, kijk alles via apps) en een stel kleine kinderen waar we nu de feestdagen in gaan zonder tv, vind ik dit ondertussen echt veel te lang duren, en is dit toch wel een kleine "ramp". ten tweede, ik heb nu al bijna €100 betaald voor een reparatie die niets uit heeft gehaald, het beeld vervangen wordt een nog duurder geintje en dan heb ik nog geen zekerheid en ben ik al minimaal meer dan de helft van de nieuwwaarde aan reparaties kwijt. 

kan dit allemaal zo maar? ik heb toch recht op een deugdelijk product? en het contact tussen de monteur en philips is ook opmerkelijk, want de monteur zegt een, philips zegt iets anders, en wij hangen er tussen in. ik zou zo graag voor de feestdagen gewoon weer tv willen hebben, en ben bang dat ik nu zo veel geld kwijt ben aan reparaties. een tv van net twee jaar oud zou dit toch niet mogen doen? geld voor een nieuwe tv heb ik niet liggen, en al helemaal niet nadat ik voor deze reparatie heb betaald.