Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

ErikdV
ErikdV - 01-02-2018 11:14:07
Auto & Vervoer

Account 'Mijn OV-Chipkaart' beëindigen

Ik wilde mijn automatisch opladen wijzigen, maar kon me tijdelijk niet meer mijn inloggegevens herinneren van het 'mijn ov-chipkaart' account waarmee ik mijn persoonlijke ov-chipkaart beheer. ik wist niet zeker of mijn user-id, mijn emailadres of mijn wachtwoord fout was.

ik heb toen de klantenservice van ov-chipkaart gebeld. daar werd me verteld dat ik een nieuw account kon aanmaken en daarmee het automatisch opladen kon wijzigen. dat heb ik gedaan.

even later herinnerde ik me ineens dat mijn user-id net even anders was dan gedacht en kon ik wel om wachtwoordherstel vragen. vervolgens kon ik gewoon inloggen met mijn oorspronkelijke account.

twee (2) accounts is teveel van het goede, dus heb ik de klantenservice weer gebeld met de vraag of het 2e account direct weer kon worden opgeheven. dit bleek niet mogelijk te zijn.

nu zit ik dus met een account, dat ik nooit meer zal gebruiken, maar wel actief blijft en dus gevoelig voor hackers.
ik kan me voorstellen dat een er diverse andere redenen kunnen zijn waarom een account wel moet worden opgeheven, zoals het sterven van de eigenaar of het niet meer gebruik maken van het ov. de digitale erfenis is op die manier lastig af te wikkelen.

hoe kan ik er toch voor zorgen dat mijn account wordt opgeheven?