Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

pu
punker - 28-02-2018 20:36:46
Huishouden & Energie

Philips Stofzuiger

Wij hebben een philips stofzuiger aangekocht op 9 juni 2017 en op 9 februari 2018 bleek het totaal kapot te zijn, nadat de zuigkracht steeds minder werd. dus na precies 8 maanden is het helemaal kapot, dus zijn we zeer ontevreden over het product.
ondanks onderhouds tips te vinden op https://www.p4c.philips.com/cgi-bin/cpindex.pl?ctn=fc9523/09&dct=qad&faqview=1&mid=link_faqs&refnr=0112890&scy=nl&slg=nld&view=aa12_view_partial.html
die wij keurig hebben gevolgd, bleef de zuigkracht weg.

na contact te hebben gezocht met philips werd ons gevraagd om dit met een per email toegestuurd label via dhl op juiste wijze verpakt te sturen naar een servicecentrum. dat hadden wij 12 februari jl. gedaan.

16 februari kregen we bericht dat de reparatie van de stofzuiger (die zo\\\\\\\\\\\\\\\'n € 170,- had gekost) maar liefst € 123,26 moet gaan kosten. willen we dat niet, dan moeten we € 45,38 betalen (of we de kapotte stofzuiger terug willen of niet.

ik had 16 februari om 14.08 uur gebeld met het philips servicecenter en die gaven aan dat er een vloeistof was aangetroffen in de motor. nu gebruiken wij de stofzuiger zeker niet om vloeistoffen op te zuigen, dus dat verbaasd ons. is er dan iets misgegaan tijdens het transport of bij het servicecenter ? hoe dan ook kon ik het servicecenter van philips niet bewegen om de stofzuiger, waar een garantie op zit van 2 jaar, netjes te repareren. ondanks het telefoongesprek van 33 minuten en 38 seconden, waarbij ik 2 maal lang in de wacht was gezet. daarover ben ik uiteraard boos. dat is geen service.

sowieso verwacht ik een werkende stofzuiger van philips die niet na normaal gebruik in 8 maanden kapot gaat. en wij hebben het netjes gebruikt zoals het hoort, maar de zuigkracht liep al achteruit en ondanks de gevolgde onderhoudsinstructies (overigens inclusief de instructie om een onderdeel met water uit te wassen / wij hebben dit onderdeel wel keurig laten drogen op de verwarming).
ik verwacht dat philips de reparatie voor haar rekening neemt of een nieuwe werkende stofzuiger verstrekt en ik denk dat excuses wegens ontstane grote frustratie bij ons ook zeker op zijn plaats is.

op 17 februari werd ik gebeld door philips om 17.11 uur. in een gesprek dat 2 minuten en 26 seconden had geduurd werd aangegeven dat na een onderzoek het service center in het gelijk werd gesteld. hierbij werd het service center bestempeld als een "onafhankelijke rechter", wat natuurlijk onzin is. nog steeds werd aangegeven dat er een vloeistof was aangetroffen in de motor en nog steeds werd aangegeven dat wij de stofzuiger op foutieve wijze hadden gebruikt. dat is natuurlijk onzin. wij weten gerust wel dat een stofzuiger wordt gebruikt om stof op te zuigen en wij gaan het niet gebruiken om water op te zuigen. dat lijkt me ook onpraktisch en ook niet effectief. dan is een dweil vele malen beter. het is opmerkelijk dat philips op alle mogelijke manieren onder een garantie van 2 jaren uit probeert te komen. wij hadden een telefoontje verwacht waarbij alsnog de stofzuiger zou worden gerepareerd op kosten van philips. of dat een nieuwe wel goed werkende stofzuiger zou worden aangeboden. wij hadden ook zeker excuses verwacht van philips, maar zeker geen medewerker die tracht snel telefonisch contact op te nemen om nogmaals aan te geven dat philips op hun strepen zou blijven staan. wat is het toch teleurstellend om te moeten constateren dat philips hun verantwoordelijkheid voor de garantie niet wil nemen.

vandaag 28 februari een nieuwe standaard mail ontvangen dat als ik niet binnen 2 weken reageer dat dan de stofzuiger terug wordt gestuurd en dat de retourkosten zijnde € 45,38 dan toch moeten worden betaald. dit is ook juridisch niet juist, want ik heb de stofzuiger wel opgestuurd, maar op verzoek van philips zelf. dus heb ik het niet ter reparatie aangeboden. daarnaast is het een stofzuiger van precies 8 maanden oud, terwijl de garantie 24 maanden bedraagt. overigens heb ik verder nog niets vernomen van philips, terwijl philips de klacht hier in behandeling heeft genomen.

zojuist 28 februari een nieuwe reactie ontvangen van philips:
naar aanleiding van uw email waarin u aangeeft niet akkoord te zijn met de beslissing van philips, stuur ik u deze email toe. uiteraard willen we u zo goed mogelijk van dienst zijn, hierin hebben wij u een reparatie aangeboden waarbij u akkoord heeft gegeven. wij zullen nooit zonder akkoord een reparatie inboeken. er zijn voorwaarden verbonden bij een reparatie onder garantie, deze vindt u terug in de garantievoorwaarden welke ik heb bijgevoegd in deze email. mocht u in de gelegenheid zijn om de garantievoorwaarden na te lezen dan zal u terug kunnen vinden dat schade wat door derden veroorzaakt wordt niet onder garantie valt. hierom is dan ook de prijsopgave opgemaakt na een onderzoek waaruit blijkt dat er vloeistof in de motor terecht is gekomen. ons service centrum is ook gecertificeerd om reparaties namens ons uit te voeren en de uitkomsten van de onderzoeken zijn leidend, in dit geval is de prijsopgave dan ook terecht opgemaakt. er is daarom niets wat ik verder voor u kan betekenen betreffende uw reparatiekosten. ik hoop u hierbij goed te hebben geinformeerd en ik wens u nog een fijne week toe. tenslotte hoop ik dat ik u goed heb geholpen en dat u ons contact een 10 waard vond. om van u te weten of ik die 10 heb verdiend, stuur ik u over enkele dagen een e-mail met een paar korte vragen. in deze vragenlijst kunt u mijn service beoordelen op een schaal van 0 tot en met 10. ook heeft u de mogelijkheid om uw suggesties en complimenten over uw service ervaring met ons te delen.

dit is toch te belachelijk voor woorden:
de schade is niet veroorzaakt door derden, maar door het niet functioneren van de stofzuiger alsmede wellicht onjuist onderhoudsaanwijzingen. het kan ook veroorzaakt zijn tijdens het transport met dhl. maar hoe dan ook geen derden. philips heeft geen reparatie aangeboden, maar aangeboden om de stofzuiger nader te onderzoeken en met een oplossing te komen. ik heb nimmer akkoord gegeven voor een reparatie. het cijfer wat ik philips geef voor de service is een 0. het is niet eens een 1 waard. bovenaan de mail staat met grote letters: wij zijn er voor u. philips durft wel zeg.