Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

ramonnetje
ramonnetje - 12-03-2018 22:35:51
Computers & Telefonie

GSMWEB weigert wettelijke garantie... :-(

Hallo mede-kassakijkers!

als online shopper en consument loop ik al een tijdje mee, vanaf eind jaren 90 koop ik al van alles online. doorgaans doe ik duurdere aankopen echter in een fysieke winkel, eigenlijk altijd in de buurt. soms lukt dat echter niet, zo ook met het specifieke toestel wat ik wilde hebben: de cat s60. ongeveer 14 maanden geleden gekocht via gsmweb.nl, ik ken deze winkel al heel lang, want ik had er vele jaren een mobiel abonnement lopen. toen ik dus moest gaan kiezen in welke winkel ik de caterpillar ging bestellen had gsmweb een streepje voor. grote fout blijkt nu...

ongeveer een jaar geleden gebruikte ik de bijbehorende lader ongeveer 10 dagen toen ik in het ziekenhuis lag, verder gebruikte ik altijd mijn laptop. vorige week had ik hem echter weer nodig en probeerde hem uit. even voor de duidelijkheid: ik wil even kwijt dat ik nog nooit te maken heb gehad met een lader waarvan de plastic geleider in de usb-poort afbrak... de usb-kabel bleek niet werken, en na het eruit trekken van de kabel bleek de plastic geleider uit de poort in de adapter afgebroken te zijn en in de kabelstekker te zitten. in 20 jaar nog nooit bij mij gebeurd...

een lader moet natuurlijk een kabel in, dat is de functie van het apparaat: verbinden van de lader met de telefoon middels een kabel. dit zou toch niet na luttele keren gebruik niet kapot mogen gaan? zelfs als ik hem elke dag zou hebben gebruikt zou zo'n apparaat toch een langere levensduur dan 14 maanden moeten hebben... gsmweb.nl in amsterdam, waar ik vele jaren een gsm-abonnement had, en waar ik hem heb gekocht schreef doodleuk dat 'accessoires' slechts 6 maanden garantie bij hen hebben (krijg je maar 6 maanden garantie op de lader/adapter van je laptop/elektrische fiets/hybride auto/monitor/traplift??). dit zou zelfs wettelijk geregeld zijn. op mijn verzoek deze wet dan even naar mij te mailen is niet gereageerd, ook op de wet die ik hun heb gestuurd is geen reactie op gekomen overigens. https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/bescherming-van-consumenten/vraag-en-antwoord/welke-garanties-heb-ik-op-een-product" target="_blank">link naar garantiebepaling lijkt me ook niet kunnen: de wet waar zij het over hebben bestaat namelijk niet...

de lader zelf is een 2a lader, daar heb ik er twee van, en beiden zijn nu stuk. de oude samsung had ik geen garantie meer op, deze nog wel. een typische 1a-lader heeft geen zin bij deze telefoon, dan laadt hij gewoon niet op...

zoals iedereen hier, gebruik ik al usb-apparaten sinds ze werden uitgevonden eind jaren negentig. dit is de eerste keer dat ik zo'n plastic geleiderkapje heb zien afbreken. typisch een fabricagefout lijkt me, maar gsmweb.nl interesseert dat weinig, zo blijkt (een van de redenen waarom ik duurdere apparaten toch liever in de winkel koop) en blijkt niets meer dan een dozenschuiver :-(

voor caterpillar lijkt me dit ook geen goede reclame: het toestel wat zij verkopen is dan wel zeer robuust en schokbestendig, mijn lader was na enkele keren doodnormaal gebruik al stuk, en daar hoefde hij niet eens voor te vallen ;) ik heb hen inmiddels ook al gemaild. is er nog iemand die weet op welke wet gsmweb.nl zich baseert inzake de 6 maanden garantie op accessoires? en wat voor stappen kan ik nu ondernemen? ik heb al gezien dat gsmweb.nl hier al wel veel vaker genoemd wordt als ongeïnteresseerde dozenschuiver, maar die berichten zijn al van langer geleden. 


bedankt voor uw bericht.


als wij het goed begrijpen heeft u het dus over de accessoire, als dat zo is heeft u helaas geen garantie meer. u heeft namelijk maar 6 maanden garantie op de accessoire. mocht u iets anders bedoelen vernemen wij dit graag.


 


hoop u hierbij voldoende te hebben geïnformeerd.


 


met vriendelijke groet,
catherine
klantenservice gsmweb.nl


tel.  020-7766366 / 020-7766355


fax. 020-7771123 / 020-7771124


http://www.gsmweb.nl/helpdesk/faq" target="_blank">www.gsmweb.nl/helpdesk/faq



-----


bedankt voor uw bericht.


 


het toestel zelf heeft altijd 2 jaar garantie en de accessoire die bij het toestel hoort heeft altijd maar 6 maanden garantie. dit geldt trouwens voor alle soorten toestellen. ik heb het even voor u nagevraagd maar helaas is dit niet terug te vinden in onze algemene voorwaarden daar dit wettelijk bepaald is.


 


hoop u hierbij voldoende te hebben geïnformeerd.


 


met vriendelijke groet,
catherine
klantenservice gsmweb.nl


tel.  020-7766366 / 020-7766355


fax. 020-7771123 / 020-7771124


http://www.gsmweb.nl/helpdesk/faq" target="_blank">www.gsmweb.nl/helpdesk/faq