Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

hl
hl.kiewiet - 18-04-2018 19:22:27
Garantie & Verzekeringen

Onacceptabel acceptatie beleid verzekeraars.

Onlangs wilde ik een inboedelverzekering afsluiten bij nationale nederlanden. ik ben nl.niet tevreden over mijn huidige verzekering en betaal ook een te hoge premie.

via de site kreeg ik een melding dat mij geen aanbieding kon worden gedaan. dan maar bellen. een heer voerde alle gegevens in en ook hij kon voor mij geen inboedel verzekering afsluiten. de reden kon hij zelf niet zien. hij adviseerde mij een klacht mail te sturen.

na 3 dagen werd ik gebeld door de heer [edit-red.]. men kon mij niet accepteren omdat ik een te groot risico vormde om dat ik te veel schade had gehad. 42 jaar heb ik nooit schade gehad. in juni 2017 is er ingebroken schade inboedel +/- € 2500,00 schade opstal +/- € 575,00 in januari 2018 zijn onze koffers niet mee gekomen op onze vakantie. deze werden 2 dagen later alsnog bezorgd.

gedeclareerde extra kosten +/- € 50,00 en van de partner +/- € 30,00. dat zijn voor nationale nederlanden 4 schades en dan vorm je een te hoog risico. ondanks dat 3 schades niets met de inboedel te maken hadden. er wordt niet gekeken naar wat voor schades. en 42 jaar schadevrij doet er niet toe. of zoals meneer [edit]zei " regels zijn regels" en we zijn niet verplicht u te accepteren.

gezien de bedragen waar het hier om gaat, de oorzaak van de schade en het feit dat je bij toeval na 42 jaar een keer een pech jaar hebt vind ik dit een onacceptabel wijze van handelen. nationale nederlanden wil schijnbaar risicoloos gewoon lekker de premie incasseren. ik had dit relaas ook bij het klachtenkompas van de consumentenbond geplaatst. hier reageerde nn op dat ze het jammer vonden en of ik de klacht nogmaals via het klachtenformulier wilde indienen zodat men er nogmaals naar kon kijken.dat heb ik gedaan. afwachten maar.

vandaag 18 april ben ik, naar aanleiding van het feit dat ik mijn klacht nogmaals had ingediend, gebeld door [edit-red.] van nationale nederlanden. men hanteert strenge regelsen bij 3 claims of meer binnen 5 jaar accepteert men je niet als klant. de hoogte van de geclaimde bedragen maakt niet uit. ook als je bv 3 maal € 1,00 claimt vorm je voor de verzekeringsmaatschappij een te hoog risico en word je afgewezen. m.a.w. regels zijn regels. dat er slechts 1 keer in 42 jaar inbraakschade geclaimd was doet niet ter zake. alle claims van alle verzekeringen die je hebt afgesloten worden bij elkaar opgeteld( inboedelverz. opstal verz. autoverz. reisverz. wa verz. etc.)

alle verzekeringsmaatschappijen melden geclaimde schade op een centraal punt. voor men een nieuwe klant accepteert wordt dit bestand gecontroleerd hoe het claimgedrag van de potentiële klant is. men kan ook niet meer dan 5 jaar terugkijken. ik vraag mij tevens af of dit niet in strijd is met de privacywet. ik blijf bij mijn mening dat nationale nederlanden en ook andere maatschappijen, graag risicoloos premie wil incasseren, en niet zorgvuldig naar de ingediende claims kijkt om het risico te beoordelen. ik ben van mening dat de politiek maar ook de consumentenbond eens serieus moeten kijken naar het acceptatie beleid van verzekeringsmaatschappijen. op dit moment is een maatschappij niet verplicht je te accepteren. ik ben van mening dat er, onder voorwaarden, een acceptatieplicht zou moeten komen.