Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

Ro
Roumuh - 19-04-2018 09:06:33
Elektronica & TV

Mag Nike zo maar alle ondersteuning stoppen voor de Nike+ Sportwatch

 


 


 




ik ben sinds enkele jaren net als mijn zus in het bezit van een nike+ sportwatch gps. we zijn erg tevreden over dit artikel en gebruiken deze ook wekelijks voor training en het lopen van wedstrijden.




nu krijg ik op 17 april 2018 opeens de volgende e-mail van nike:




ondersteuning voor sommige apps en devices stopt




om gebruikers de best mogelijke ervaring te kunnen blijven bieden, stoppen we op 30 april 2018 met de ondersteuning voor de hieronder genoemde devices en apps. na deze datum worden gegevens niet meer gesynchroniseerd of bewaard. je kunt je runs en work-outs blijven bijhouden met de nieuwste versies van de nike run club app, nike training club app en apple watch nike+. bedankt voor je blijvende passie en support.




devices en apps waar het om gaat:
- nike+ connect software
- nike+ sportwatch
- nike+ sportband
- nike+ fuelband
- nike+ ipod nike run club app versie 4.8.7 en ouder (ios en android)
- nike training app versie 4.4 en ouder (ios en android)
- nike+ fuel app (ios en android) nike+ move app (alleen ios)




ik vind het alles behalve netjes om de complete ondersteuning te stoppen. ik kan me voorstellen dat je na een aantal jaar niet meer doorontwikkeld (dus geen updates etc. meer uitbrengt voor bijvoorbeeld de nike+ connect software om te synchroniseren). om aan te geven dat je vanaf 30 april je work-outs niet meer kunt synchroniseren en uploaden vind ik wel erg ver gaan en eigenlijk niet kunnen. dus na 30 april 2018 kun je je nike+ sportwatch nog gebruiken tot het geheugen op je horloge vol is en dan kun je hem weggooien, dat is wat ze zeggen.




ik zag op een andere website dat er meerdere gebruikers met hetzelfde probleem zitten en er door een andere gebruiker contact is geweest met de nike helpdesk (in 2 gevallen) in het 1e geval geven ze aan dat het horloge +/- 10 jaar mee zou moeten gaan en in het 2e geval dat werd er letterlijk verteld wat ik hierboven aangeef dat je na 30 april het horloge kunt gebruiken tot het geheugen vol is en dan kan het horloge weggegooid worden.


het is dus schandalig dat er nu een groot aantal hardlopers met een nike+ sportwatch zitten die ze over wellicht enkele weken al weg kunnen gooien terwijl ze er nog erg tevreden over zijn en deze zeker nog even meekan.

mag nike de ondersteuning zo maar compleet stoppen?

zelf zou ik zeggen dat ze minimaal een van onderstaande oplossingen zouden kunnen bieden:
1. zorg er sowieso voor dat het geheugen van de horloge is leeg te maken op een of andere maniet zodat hij wel nog is te gebruiken.
2. breng eventueel een stand-alone applicatie uit zodat gebruikers de horloges op hun eigen computer kunnen uitlezen.
3. als je aangeeft dat een horloge +/- 10 jaar meer zou kunnen support dan ook nog 10 jaar na leveren van laatste horloge (je hoeft geen nieuwe updates/doorontwikkeling meer te doen)