Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

Tu
Tubert71! - 20-04-2018 14:25:59
Winkels & Webshops

Bed valt niet te monteren en herroepingsrecht door schade

Per internetshop een bed voor de kinderen gekocht.bij montage (technische achtergrond) bleken de panelen en de schroeven niet te deugen.deze draaiden er helemaal doorheen.gevolg: schade.gebrekkige instructies en ondeugdelijk materiaal.
herroepingsrecht aangevraagd bij verkoper.deze heeft hiervoor een aantal voorwaarden.eén daarvan is 50% terugbetaling van aankoopbedrag bij schade.
na over en weer communicatie heeft de verkoper de prijzen van de panelen opgevraagd bij de leverancier.hij heeft zijn bedonderdelen inmiddels retour (wij de foto's).zijn antwoord op ons herroepingsrecht terugbetaling 50% door ondeugdelijke montage minus de kosten voor de kapotte panelen.
dit lijkt me een prettig verdienmodel maar onwettig.een bed is pas een bed indien dit in elkaar gezet is.indien de onderdelen zich echter (zichtbaar) niet laten monteren is er sprake van een ondeugdelijk product.
hiervoor treft de koper geen blaam lijkt mij.wij willen weten of dit gerechtvaardigd is.daarbij zou de verkoper ook de bed onderdelen kunnen leveren met nieuwe (deugdelijke panelen) waar we (al dan niet gezamelijk) de kosten van kunnen dragen.
we hebben nu en geen bed en geen geld.
de rechtsvraag hierbij : kan een verkoper de retouren beoordelen als onnodige en onzorgvuldige montage of is hier sprake van het schenden van een gebrek aan conformiteit zoals gesteld in artikel 17 lid 2 bw7.