Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

De
DeVerkoper00 - 21-04-2018 11:18:15
Elektronica & TV

Marktplaats - Product defect na 1 dag

goedemorgen allemaal,

via marktplaats heb ik een een gps tracker verkocht. dit product zat nog ongebruikt in de doos en is verkocht voor 1/4 van de normale verkoopprijs.



ik heb het verstuurd en de koper heeft mij laten weten dat hij het ontvangen heeft en dat het systeem werkte. een dag later stuurde hij het bericht dat het systeem niet meer gecommuniceerd heeft. dit is instelbaar maar zou standaard iedere 24uur moeten gebeuren. hij heeft vervolgens de klantenservice gebeld en wat dingen geprobeerd, maar ze konden het blijkbaar niet oplossen.


 


de koper is natuurlijk niet blij en wil zijn geld terug. ik heb vroeger in die branche gezeten en ervaring met dergelijke electronica. ik heb voorgesteld dat hij het terugstuurd, zodat ik het systeem na kan kijken. op een simpele vraag of de led's oplichten als de batterij los en weer aangekoppeld word, krijg ik namelijk geen antwoord en vooral verwijten.


 


de koper wil echter eerst zijn geld terug en daarna het systeem pas retourneren. hier heb ik geen goed gevoel bij, want ik weet niet wat ermee is gebeurd. voor hetzelfde geld heeft hij hem in het water laten vallen of beschadigd en werkt het daardoor niet meer.


 


wat zijn mijn rechten en plichten? bovenal, hoe vinden jullie dat ik dit het beste kan oplossen?