Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

Ma
ManonK - 22-05-2018 15:39:37
Geldzaken & Recht

Aanmaning incassobureau Tele2 zonder betalingsherinnering

Vorige week heb ik een aanmaning gekregen van bos incasso die namens tele2 is ingeschakeld. in het bestand bij tele2 stond een verkeerd rekeningnummer van mij in het systeem, waardoor er een aantal automatische incasso's van een los simkaartje wat ik niet meer gebruik niet konden worden afgeschreven. ik heb gebeld met tele2 waarom ik geen herinnering heb ontvangen van hen, en van de dame aan de telefoon kreeg ik te horen dat er een sms gestuurd was. omdat ik de simkaart kwijt ben geraakt was deze al een tijdje niet meer in gebruik. ook gaf zij aan dat er een brief is gestuurd, maar deze heb ik nooit ontvangen. de normale facturen van tele2 ontving ik altijd via de mail, en een betalingsherinnering komt dan blijkbaar via de post. bij de vraag waarom deze niet aangetekend is verstuurd krijg je te horen dat dat niet hoeft.
als je belt met tele2 en aan de medewerker vraagt of je een manager mag spreken, krijg je te horen dat dat niet kan en niet aanwezig is. de medewerkers zeggen dat je maar contact op moet nemen met het incassobureau. ik heb bij dat betreffende incassobureau bezwaar ingediend, en zij geven aan dat tele2 wel een herinnering heeft gestuurd via postnl en dat het dossier ongewijzigd gehandhaafd wordt. het gaat om een bedrag van 14,06 euro en er wordt nu vanuit het incassobureau 40 euro extra gerekend. omdat de uiterlijke datum van het overmaken morgen is, heb ik inmiddels wel het geld overgemaakt om een hoger bedrag te voorkomen, maar ik ben het er niet mee eens.  wat kan ik doen?