Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

La
LaFlame - 19-07-2018 17:48:08
Geldzaken & Recht

Geschil op PayPal onterecht verloren?

Help gezocht!

op 1 juni 2018 heb ik mijn youtube account met behoorlijk wat subscribers (volgers) en kijkers aangeboden op een forum die het mogelijk maakt om online account te verkopen. ik kreeg al gauw een reactie van een meneer genaamd marc uit denemarken, wij zijn vlot tot een akkoord gekomen van $750 waar ik tevreden mee was. wij besloten ook om een tussenpersoon (aangeboden service van de forum) te gebruiken, dat was veiliger voor ons beide. ik stuurde mijn account gegevens door aan de tussenpersoon, de tussenpersoon wachtte tot ik het geld van marc (de koper) ontving op paypal en dat gebeurde ook. daarna werden mijn account gegevens verstuurd naar de koper, dat verliep succesvol en wij waren allebei tevreden.

gisteren (18 juli 2018) kreeg ik een berichtje van paypal dat er een claim is ingediend door marc (de koper) wegens een ongeautoriseerde betaling. er was gelijk €622 ingehouden van mijn paypal account, dus had ik een negatief balans. ik heb toen gelijk alle screenshots van onze gesprekken gestuurd met bewijs dat mijn account succesvol overgedragen is aan de koper.

verbazingwekkend kreeg ik vandaag (19 juli 2018) een berichtje van paypal dat de claim was opgelost. de koper heeft de claim gewonnen en ik heb nu dus een negatief balans van €622 op mijn paypal account die ik dus moet terug betalen, ik heb dat geld niet op het moment dus het is best wel een probleem voor mij.

ik vraag mij af hoe paypal zo snel tot een conclusie is gekomen en hoe mijn bewijs niet duidelijk genoeg was? ik ben nu dus zwaar benadeeld, ik ben mijn youtube account kwijt en ik moet €622 terug betalen...

kan dit opgelost worden, zo ja, hoe? ik heb eerlijk gehandeld, maar de koper in dit geval niet! ik hoop dat iemand mij hierbij kan helpen.