Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

yr
yr94 - 20-09-2018 21:10:39
Geldzaken & Recht

Wifi laptop stuk, valt volgens Media Markt buiten garantie beleid, wil graag ontbinden.

Dag,

sinds juli 2016 heb ik een laptop gekocht bij media markt voor ca. 830 euro. ik heb hem nu 2 jaar en val net buiten de garantietermijn. sinds één jaar ondervind ik erg veel problemen met de wifi. de wifi valt op de meest willekeurige momenten uit. inmiddels is de laptop voor de derde keer opgestuurd ter reparatie. de vorige reparaties mochten niet baten. media markt stelt zich onder andere op het standpunt dat het hier gaat om een softwarematig probleem, welke volgens hen uitgesloten is van garantie. nu heb ik ook een prijsopgave ontvangen van 72.60 euro. dit bedrag dien ik te voldoen voordat zij overgaan tot reparatie van de laptop. 

mijn vraag is nu: heb ik niet gewoon op grond van non conformiteit recht op een deugdelijk product, en dus ook op kosteloze reparatie zelfs na de garantietermijn? of het nou software of hardware betreft, dat doet er toch niet toe? ik ben een doorsnee student die zijn laptop hard nodig heeft voor zijn studie, het zou gek zijn als het stuk gaan van de wifi aan mij te wijten valt. daarmee snijd ik mijzelf alleen maar in de vingers.. 

daarnaast ben ik eigenlijk wel klaar met deze laptop. de wifi werkt nu al een jaar niet naar behoren en indien het probleem na deze derde keer nog steeds niet is opgelost, wil ik eigenlijk de koopovereenkomst ontbinden en mijn geld terugvragen. echter, mm geeft aan dat het waarschijnlijk niet mogelijk is omdat het hier dus gaat om een softwarematig probleem, en niet om een hardware matig probleem. dit doet er toch niet toe? het product deugt hoe dan ook niet, of het nou softwarematig is of hardwarematig. de aard van het probleem doet er toch niet toe om over te kunnen gaan tot ontbinden?

is het redelijk dat ik dan de volledige koopprijs terugvorder zelfs na 2 jaar gebruik te hebben gemaakt van de laptop?