Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

ba
bargra1 - 28-10-2018 10:28:34
Computers & Telefonie

Mag tele2 boete rekenen

Beste kassa,

sinds 2016 heb ik een internet + bellen abonnement van tele2. van deze heb ik zonder problemen gebruik van gemaakt. totdat ik afgelopen september ging verhuizen.
ruim een maand van te voren heb ik mijn verhuizing aan tele2 doorgegeven.

helaas konden ze niet meer het zelfde abonnement aanbieden (de snelheid en het type verbinding (vsdl) is wel het zelfde. toen heb ik van de gelegenheid gebruik gemaakt om gelijk mijn telefoon te schrappen (wat vroeger gewoon bij het contract inzat).

het oude modem moest worden terug gestuurd en kreeg netjes een nieuw modem (wel ander type) voor mijn nieuwe adres. op de dag van de verhuizing was netjes de internet verbinding geactiveerd. echter werkte deze niet goed, na aantal keer bellen is de monteur gekomen en die heeft geconstateerd dat het probleem in de modem zat en heeft deze omgewisseld.

helaas bleek er 1 verschil te zijn met mijn oude modem en het nieuwe type. de mogelijkheid tot het instellen van portforwarding is wel, maar doet het niet.
na een aantal keer bellen (we zijn een maand verder) hebben ze mij beloofd het oude modem te sturen zodat ik alsnog van de standaard functionaliteit (wat portforwarding is) gebruik kan maken. helaas bleek na dat het modem was aangekomen dit weer het nieuwe type te zijn. nogmaals gebeld, opnieuw hebben ze mij plechtig beloofd het een oud type modem op te sturen.
helaas kwam opnieuw na een paar dagen het nieuwe type modem weer binnen.
opnieuw gebeld, nu kreeg ik te horen dat ze het oude type modem eigenlijk niet kunnen leveren op mijn nieuwe adres en ik dus nooit en te nimmer gebruik kan maken van portforwarding. pech voor mij (aldus de medewerker).

aangezien ik een contract heb uit 2016, wilde ik mijn contract opzeggen. dit wilde de medewerker niet doen, behalve als ik de boete ging betalen van ruim €134,- ik ga hier mee niet akkoord, wel heb ik het contract op laten zeggen omdat dit zo voor mij niet acceptabel is. ook heb ik duidelijk laten weten niet van plan ben de boete kosten te betalen.

mag tele2 zomaar kosten rekenen? volgens hun oude eigen voorwaarden (van voor sept 2018) staat dat bij verhuizing de oude contractvoorwaarden (en dus ook opzegtermijn) wordt doorgezet. echter geeft tele2 aan dat ze bij het doorvoeren van mijn verhuizing een nieuw contract hebben aangemaakt!

ik heb het hier mee eens. ook omdat ik van hun product (vsdl internet) mag verwachten (dit was op het oude adres ook het geval) dat portforwarding gewoon mogelijk is. naast een boel frustratie heeft dit me ook een boel tijd gekost.