Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

Ra
Ramon66 - 21-11-2018 16:53:58
Vakantie & Reizen

Ryanair heeft betaling "niet ontvangen"

Op 15 oktober heb ik bij ryanair een ticket gekocht van eindhoven naar faro. ik kreeg per 1 november bericht te horen dat de regels voor handbagage zijn aangepast. ik heb, met tegenzin, extra handbagage bij besteld. dit was op 8 november en koste voor heen en terug €16. de betaling heb ik gedaan op de website van ryanair zelf. een aantal dagen later wilde ik mijn gegevens checken via de ryanair app en tot mijn verbazing kon ik hier niet inloggen. ik kreeg de melding dat er nog een betaling openstond, ik heb toen gelijk gekeken de €16 niet per ongeluk was teruggestort, dit was niet het geval. ik heb toen contact opgezocht via de chat met ryanair. dit was enorm onduidelijk en zij vertelde mij dat ik het openstaande bedrag nog moet betalen, dit was alleen mogelijk via creditcard. ik heb toen telefonisch contact met zijn opgenomen maar daar werd ik doorverwezen naar de chat. ik heb ongeveer 6 keer contact gehad via de chat en elke keer aangegeven en bewijs meegestuurd dat de €16 al voldaan is. nu blijven ze mij zeggen dat zij de €16 niet hebben ontvangen en dat ik dit alsnog moet betalen ongeacht of ik een bewijs heb van betaling. de ene medewerker vertelt mij dat het geld wordt teruggestort de andere medewerker zegt dat en nooit een betaling is geweest. contact met ryanair is enorm stroef, de verschillende medewerkers wimpelen mij continu af. buiten het feit dat ik het enorm vervelend vindt dat na het boeken van mijn ticket de regels voor bagage veranderd zijn, vind ik het ronduit asociaal dat ze mij twee keer voor dezelfde dienst willen laten betalen. ik heb aan de medewerker gevraagd of ik dit geschil niet zou kunnen oplossen op het vliegveld zelf, dit was volgens de medewerker mogelijk, alleen, omdat ik nu niet online kan inchecken zou ik op het vliegveld een check-in bedrag moeten gaan betalen. zijn er mensen die hier ervaring mee hebben? en wat is het verstandigste om te doen? (buiten nooit meer met ryanair reizen om)