Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

R3
R32 - 12-01-2019 19:22:10
Winkels & Webshops

Bestelling geweigerd - geld alleen terug na verwijdering recensie

op 30 december 2018 via thuisbezorgd een bestelling bij een restaurant geplaatst. gedurende de bestelling is het bedrag (€ 10,75) direct afgerekend. de (tijd)order is ruim van tevoren geplaatst, om 19:28, voor bezorging om 22:30 op mijn werkadres. het idee was om direct na het werk met de maaltijd naar huis te vertrekken. om een lang verhaal kort te maken: ik krijg mijn geld alleen terug als ik de beoordeling verwijder. hieronder een toelichting.


 


23:30 - derde maal naar het restaurant gebeld. gevraagd of ik mijn geld kan terugkrijgen. "u heeft via thuisbezorgd besteld zie ik staan. dat gaat niet via ons, dat gaat via thuisbezorgd. ik ga morgen thuisbezorgd bellen. hun gaan het overmaken en dat is dan binnen 10 werkdagen dat u dat geld op uw rekening heeft. zal ik dat voor u doen morgen?". hiermee akkoord gegaan en daarbij nogmaals aangegeven een uur na het einde van mijn werktijd te hebben zitten wachten. "ja, snap ik. ik zie wel dat hij onderweg is. wilt u dat ik morgen thuisbezorgd bel en gewoon de geld laat storten?" aangegeven hiermee in te stemmen. "ik ga dat gelijk regelen, ja? maar de bezorger kan alsnog aanbellen, gaat u de bestelling alsnog aannemen?". aangegeven te zullen weigeren en de maaltijd mee retour te sturen. "oke, dan hoor ik het vanzelf wel van de bezorger".     


 


via thuisbezorgd dezelfde avond nog een klacht ingediend. tevens een standaard mailtje ontvangen waarbij ik de mogelijkheid had om de bestelling en bezorging te beoordelen. navolgende in de beoordeling beschreven: "i.v.m. verwachte drukte, besteld om 19:28 voor bezorging om 22:30 (3 uur van tevoren). 22:30, 22:45, 23:15 en 23:30 naar [naam restaurant] gebeld. steeds "bezorger is er binnen een paar minuten". 23:40 komt de bezorger aan (uur en 10 min later). eten teruggestuurd."


 


een aantal dagen later bericht van thuisbezorgd. "naar aanleiding hiervan hebben wij contact opgenomen met restaurant [naam]. uit dit gesprek werd duidelijk dat de restauranthouder geen toestemming geeft om het bedrag van uw bestelling te restitueren. helaas zijn wij om deze reden dan ook niet in staat om het door u betaalde bedrag te restitueren. het restaurant heeft aangegeven het totale bedrag van uw bestelling alleen terug te storten op het moment dat u toestemming geeft om uw beoordeling te laten verwijderen. wij hebben de restauranthouder vriendelijk verzocht om nogmaals contact met u op te nemen om deze bestelling te bespreken. helaas stond het restaurant hier niet voor open."


 


hierop heb ik gedurende een aantal dagen vijf maal telefonisch contact gehad met het restaurant, kon geen van de medewerkers mij doorzetten naar de restauranthouder, zijn mijn gegevens viermaal door de medewerkers genoteerd en is er vijf maal de belofte gedaan dat ik zou worden teruggebeld. tot op heden heb ik niets van de restauranthouder mogen vernemen. op 11 januari sprak ik de medewerkster die 30 december aangaf de betaling te regelen. ik vroeg of het wettelijk gezien mag, wat de restauranthouder doet, waarop mw. antwoordde: "ja, dat mag. zeker".


 


ik zou graag willen weten welke vervolgstappen hierbij genomen kunnen worden. het bedrag maakt niet zoveel uit. het gaat meer om het principe en de houding van het restaurant.