Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

rm
rmar1982 - 24-01-2019 03:43:36
Huishouden & Energie

Eindafrekening Innova na faillissement Energieflex

Na het faillissement van energieflex werden klanten gedwongen overgezet naar innova energie. in eerste instantie dacht ik ach, boeiend. energie van a of b, zolang het tarief hetzelfde blijft.
tot ik er verder over nadacht en erachter kwam dat ik en alle andere klanten kunnen fluiten naar hun welkomstbonus. ook het teveel betaalde aan maandbedragen kun je naar fluiten.
uiteraard kun je een claim indienen bij de curator, echter is de kans dat je meer als 4% van de vordering terug ziet is klein.
ik heb er niet voor gekozen om gebruik te maken van het aanbod van innova energie. ik heb er, na het lezen van de vele klachten over dit bedrijf, ook niet veel aandacht aan besteed.
sinds 14 januari 2019 ontvang ik mijn energie van mijn nieuwe leverancier en hiermee had ik gedacht van de financiële tegenvallers af te zijn. dit bleek niet zo te zijn.
 
onlangs ontving ik mijn eindafrekening van innova over 2 maanden en 14 dagen, en dat was behoorlijk schrikken.
mijn inziens had innova energie namelijk bedacht even flink te cashen  door het huidige contract dat klanten met energieflex hadden niet voort te zetten maar deze mensen over te zetten naar een variabel tarief. wij als klanten hadden immers geen keuze, wij moesten maar genoegen nemen met de leverancier die de curator voor ons uitkoos, wat voor tarief daar ook aan vast hing.
 
sinds de energie markt voor alle partijen open is heb ik slechts 1x bij moeten betalen. het was toen duidelijk waarvoor dit was, dat was vooraf dus ook ingecalculeerd. sinds die tijd zit ik altijd onder mijn maandbedrag en krijg ik altijd geld terug. ook in de periode bij energieflex bleef ik qua verbruik onder mijn maandbedrag en verwachte dan ook een behoorlijk bedrag terug te krijgen. daarnaast heb ik in mijn woning in september ook een hr ketel geïnstalleerd in plaats van de vr ketel die er tot dan toe hing.
 
ondanks dat lukt het met de tarieven die innova ons heeft opgedrongen blijkbaar om €80 bij te moeten betalen, en dat in slechts 2 maanden en 14 dagen. €80 euro lijkt misschien niet veel echter op een wia uitkering van €800,- is het 10% van van mijn maandelijkse inkomen + daarbij m'n normale energie kosten.
 
wat ik vooral met deze post duidelijk wil maken is kijk uit bij wie je je energie afsluit. uiteraard valt een faillissement meestal niet te voorspellen maar zorg dat je je huiswerk doet en neem niet altijd de goedkoopste als een bekendere naam slechts een aantal euro scheelt per maand.