Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

cr
cristoffel - 13-02-2019 15:31:09
Winkels & Webshops

Webshop wil alleen deel bedrag vergoeden

ik heb een smartphone gekocht via een webshop. ik heb de smartphone uitgeprobeerd, maar ik was niet tevreden. de telefoon was erg traag in gebruik. ik heb de smartphone netjes ingepakt en retour gezonden. de telefoon heeft geen gebruikersporen en is netjes hersteld naar fabrieksinstellingen.

ik kreeg bij de aanmelding van de retour een bericht dat ze een zero-tolerant beleid hanteren wat betreft het verbreken van de seal(dit staat niet in de voorwaarden op de website). hierin adviseerde ze mij om goed na te denken alvorens in een product zou bestellen(wat uiteraard al was gebeurd).
wat ze precies met seal bedoelden wist ik niet. ik dacht dat ze het beschermfolie op de screenprotector, die ik ook had besteld, bedoelden. die heb ik gebruikt en daar hoef ik niet het bedrag van terug. vervolgens heb ik het product retour gezonden.

helaas kreeg ik een bericht van de webshop dat het een "onvolwaardige retour" betrof.
ik zou de seal hebben verbroken en daardoor zou het product niet geaccepteerd kunnen worden als retour. pas later maakten ze duidelijk dat de seal het plasticje om de telefoon betrof waardoor het product volgens hen onverkoopbaar is.
ze boden mij 75% van het originele bedrag aan. dit betekent dat ze een bedrag van 59 euro inhouden op het retourbedrag.
ik zit nu in een mailwisseling en ze houden vast aan hun standpunt, ondanks dat dit niet in hun voorwaarden staat. sterker nog in hun voorwaarden staat dat een product niet in originele verpakking gerourneerd hoeft te worden wanneer dit niet mogelijk is.

ik weiger 59 euro te betalen voor een plastic folie van de verpakking.

hoe krijg ik het volledige bedrag terug?