Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

Vooraf betalen voor onderzoekskosten

Goedemorgen,

ik heb een iphone 6s naar de amac gebracht. hij deed het niet meer. 2 jaar en 3 weken oud.
nu moet ik bij inname van de ipone 6s de ondezoekskosten al betalen van 39.95.
doe ik dit niet, nemen ze hem niet in. kan dus niet anders.

krijg ik na een paar dagen als reactie dat hij niet meer te maken is en een andere mag kopen tegen een gereduceerd bedrag, is nog duurder dan nu een nieuwe nu in de winkel.
dit blijkt temaken te hebben dat ze uitgaan van de nieuwprijs van 2 jaar geleden.
men geeft alleen aan dat hij niet meer te maken is, wat er kapot is weten ze niet.

na contact te hebben gehad met de winkel is me alleen verteld dat de batterij en het beeldscherm het niet zijn, maar wat het wel is weten ze niet.
batterij is overigens eind december vervangen door amac, ivm de apple batterij actie.

nu is mijn vraag;
~ mogen ze mijn die kosten wel vooraf laten betalen?
~ is er een wettelijke regel om de kosten terug te eisen? alleen zeggen dat hij kapot is en niet meer te maken is vind ik kort door de bocht.

alvast bedankt voor jullie reactie.