Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

Mr
Mrs. Deane - 18-02-2019 14:27:07
Geldzaken & Recht

DHL bezorgers liegen over bezorgpogingen

dhl zou een pakket bezorgen op een afgesproken dag binnen een bepaald dagdeel. twee uur te laat nog steeds geen bezorger aan de deur gehad, terwijl ik thuis zat te wachten, maar wel een bericht op de dhl website dat de bezorger mij niet thuis had getroffen. de bezorger verkoopt kletspraat. waardeloos!


 


de dhl klantenservice telefoon van 1 euro per gesprek is niet bereikbaar buiten werkuren op zaterdagen, maar dit staat niet vermeld op de website. heb nu geld betaald voor een automatische beantwoorder. waardeloos 2!


 


klanteservice dhl op twitter zegt alleen: "volgens mijn gegevens heeft er namelijk wel een bezorgpoging bij je plaatsgevonden. ik kan helaas niet verklaren wat er precies is misgegaan." ze nemen niet de moeite om de bezorger te confronteren met zijn onwaarheden, maar verwachten dat je hun reactie accepteerd. waardeloos 3.



enig online zoeken leert dat het veelvuldig voorkomt dat bezorgers niet-bestaande bezorgppogingen melden in hun systeem, terwijl de klanten thuis zitten te wachten. dit is in binnen- en buitenland. dhl geeft er dus niet om dat je jouw tijd zit te verdoen met wachten op een pakje waarvan de bezorger niet eens de intentie heeft om het te bezorgen. het gebeurt zo stelselmatig dat ik verwacht dat het standaardbeleid is bij dhl en / of de bezorgers. bij postnl gaat ook niet alles vlekkeloos, maar ik heb nog niet zulke structurele klachten gehoord over hun service als over de dhl. waardeloos 4.


 


lijkt me aan de tijd dat iemand hier onderzoek naar instelt. kan zo maar zijn dat dhl zich zo hebben ingedekt dat een grens van 70% geleverde pakketten al voldoende is om aan bepaalde standaarden voor goed beleid te voldoen. en de rest van de klanten heeft het nakijken. zou nog waardelozer zijn.