Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

molmeismiyo
molmeismiyo - 08-03-2019 10:27:17
Auto & Vervoer

Vergissing Animalcare en Bol.com geeft als oplossing Accountor

 


mijn klacht:

in augustus 2018 een transportbench voor de hond gekocht en meteen afgerekend. het product werd enkele dagen niet netjes verpakt geleverd. in de verpakking zat een instructie om de bench op te bouwen en een onderdeel leek te missen. deze bleek later al gemonteerd te zijn en materiaal had gebruikers sporen. dit is teruggekoppeld naar verkoper en bol.com, deze bleven aanhouden dat het een nieuw product betrof. foto’s gestuurd en toen wist de fabrikant te vertellen dat het product gebruikt was voor een kwaliteitscontrole voor het productieproces en gemonteerd en gedemonteerd was om vervolgens naar de consument te sturen. de schroevendraaier van de monteur was achtergebleven. het product wordt als nieuw verkocht, niet goed verpakt, met schroeven die achteraf zo blijkt niet aan de kwaliteitseisen voldoen.
volgens de legal afdeling van bol.com blijft het een nieuw product, dit zonder verdere juridische onderbouwing. voor mij is het dat niet, er is ook niet bij aankoop vermeld dat het product is gebruikt voor een kwaliteitscontrole. box wordt geretourneerd en aangemeld voor retour omdat ik geen nieuwprijs ga betalen voor een box die eerder gebruikt is voor een kwaliteitscontole.


retourneren was gratis aldus de klantenservice, retour is aangemeld en het adres betrof een antwoordnummer. alles ging goed, bevestiging van ontvangst door verkoper, creditfactuur, goede track en trace en het geld werd door bol.com teruggestort zoals afgesproken.


dan ontvang ik plots een mail van bol.com, u heeft gekozen voor afterpay, ik mocht de hondentransportbox weer gaan betalen, ik ontving een nieuwe factuur. het leek alsof ik weer een transportbox had gekocht. deze keer kon afterpay wel, terwijl dit eerder niet kon.


dan begint de ellende, waar in het begin nog wordt gezegd dat ik de factuur en herinnering als niet verzonden mag beschouwen, wordt de klantenservice steeds dwingender en met verschillende informatie terugkoppelingen.


uiteindelijk blijkt dat de verkoper een vergissing heeft begaan en het product niet heeft ontvangen aldus verkoper.


verder geeft bol.com ook aan dat het retourneren niet gratis was bij deze verkoper en dat ik een afschrijving van betaling aan een vervoersdienst moest overleggen. dit terwijl retourneren wel gratis was! dus ik begrijp het niet! ik kan deze afschrijving van betaling niet overleggen want deze heb ik niet, die is er ook nooit geweest. de box is afgeleverd bij post.nl punt en verstuurd via het antwoordnummer naar bol.com. daarna toen alles goed leek te zijn afgehandeld is het verzendbewijs weggegooid. immers de bevestiging van ontvangst door de verkoper, creditnota en terugstorting waren gedaan. zaak is afgehandeld!


vervolgens heeft bol.com de incasso ingeschakeld en zolang ik geen afschrijving van betaling voor een vervoersdienst kan overleggen blijft het bedrag open staan en moet ik betalen voor een product welke ik niet meer heb!


ik vind dit een hele nare situatie en ik krijg het niet opgelost. het vervelende was, dat bol.com aan de ene kant vroeg om geduld te hebben, ze waren het probleem intern aan het oplossen. ik moest even niets doen. aan de andere kant bleven de herinneringen, aanmaningen en dreiging met incasso’s komen. uiteindelijk heb ik nu het incassobureau achter me aan.


de box is geretourneerd, bevestiging van ontvangst door verkoper is gedaan en na enige tijd blijkt toch weer van niet, een vergissing volgens verkoper. waar de box wel is weet ik niet, wat er met de box is gebeurd na bevestiging en vergissing van de verkoper weet ik ook niet. wel weet ik dat de box gratis is geretourneerd.


inmiddels heb ik in september een nieuwe transportbox aangeschaft alvorens de ander werd geretourneerd, dit is ook met de klantenservice toentertijd teruggekoppeld. een goed gebruikt exemplaar voor de helft van het geld welke ik moest betalen bij bol.com. er is veel mailverkeer welke als bewijs kan dienen.


gewenste oplossing:

dat bol.com de nieuwe factuur die zij plots heeft aangemaakt door een vergissing van de verkoper nietig verklaard. de zaak was goed opgelost en afgehandeld.



onderstaand de van oplossing bol.com 2 maart 2019 zodanig dat volgens de klacht.nl de zaak is opgelost. beter zou zijn dat de gedupeerde aangeeft of hijzij met de geboden oplossing tevreden is.


 ik kan me voorstellen dat dit geen prettige situatie voor je is. echter wij kunnen zoals we eerder aangegeven hebben, helaas niets meer voor je betekenen. mijn excuses voor het ongemak. met vriendelijke groet, charissa van bol.com.


oplossing volgens accountor januari 2019


het door u betaalde bedrag van 198,00 euro is volgens de administratie van bol.com op 22-01-2018 teruggestort op uw rekening. daarmee komt de vordering weer open te staan. u geeft aan het bestelde product geretourneerd te hebben naar de externe verkoper. wanneer de externe verkoper uw product heeft ontvangen, dient de externe verkoper dit door te geven aan bol.com. bol.com zal dan de retour administratief verwerken. alleen de externe verkoper heeft invloed op dit proces. wij verzoeken u daarom contact op te nemen met de externe verkoper met het verzoek om retournering alsnog correct door te geven aan bol.com. nadat bol.com de retournering heeft verwerkt, vervalt de betaalverplichting. bol.com stelt ons daarvan in kennis. zolang de externe verkoper de retourontvangst niet aan bol.com doorgeeft, blijft de factuur open staan.
opmerking: de datum 22-01-2018 is fout. de administratie van bol.com klopt niet. de box is medio augustus 2018 gekocht.
er gaat veel mis in het administratiesysteem!


oplossing animalcare die blijft vast houden dat het een vergissing is, zonder bewijs en hoe de vergissing is ontstaan, gewoon een vergissing en deze wordt bij de consument neer gelegd!


geen!
stuurt eerst een box die niet aankomt. stuurt een 2e box die de conditie niet nieuw heeft met gebruikerssporen van een kwaliteitscontrole. op de koop staat conditie nieuw! box wordt netjes gratis geretourneerd en door de verkoper animalcare ontvangen met een bevestiging.


uit de correspondentie blijkt dat de box meteen vanuit de leverancier van animalcare is verstuurt naar mij als consument. dat betekent dan animalcare de box niet heeft gecontroleerd of het product daadwerkelijk de conditie nieuw heeft en voldoet. animalcare heeft hierin ook een verantwoordelijkheid voor het goed afleveren van een product.


en dan ineens is de box er toch niet, vergissing roept animalcare! en een nieuwe factuur wordt in oktober verstuurd alsof er een nieuwe box is gekocht. je hebt gekozen voor afterpay…….


bol.com die steunt de vergissing van partner annimalcare en laat haar eigen klant gedupeerd achter. er wordt niet de moeite genomen waar de box dan wel is, toch bij de partner? is hij daar verdwenen? of in waalwijk, staat hij daar?


dat hoeven zij niet te doen, want ik had de box via een betaalde vervoersdienst moeten sturen, dus ben ik verantwoordelijk! dus ik moet een overschrijving overleggen die er gewoonweg niet is.


laat nu de versturing gratis zijn en de box middels antwoordnummer is geretourneerd. dat gratis versturen staat op mail van rowan van de klantenservice. box goed aangekomen, creditnota ontvangen, geld teruggestort en vervolgens het verzendbewijs weggedaan. goed afgehandeld zou je zeggen!


in mijn account van bol.com staat het gelukkig wel goed, alleen daar wordt niet naar gekeken.


er is veel mis gegaan en dat kan gebeuren. het product is bij bol com gekocht en ik vind dat bol.com verantwoordelijk is voor een goede oplossing.


bol.com neem svp uw verantwoordelijkheid en kom tot een passende oplossing.


zo niet dan zal accoutor een juridisch traject starten, welke ik met vertrouwen tegemoet zie. dan wordt dit probleem eindelijk opgelost.


gewenste oplossing:

dat bol.com haar verantwoording pakt en actief tot een op oplossing komt. dus niet het probleem verschuiven naar accountor of verschuilen achter de vergissing van partner animalcare.


als klant bij bol.com verwacht ik een adequate handeling en bijpassende goede oplossing.