Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

Ga
Gassan - 10-03-2019 08:35:39
Winkels & Webshops

Wie klaart online aankopen vanuit het buitenland in?

Op 7 februari 2019 heb ik via het platform "reverb" een elektrische gitaar vanuit de verenigde staten gekocht. op 12 februari arriveerde mijn pakket in nederland en de tracking history gaf de volgende melding: held in customs, in amsterdam international mail cent, netherlands ( zie de link voor de volledige tracking geschiedenis : usps tracking
ik heb toen klantenservice postnl over verdere afhandeling (kosten van btw en invoerrechten betalen) en ontvangst van mijn pakket. het antwoord wat ik kreeg dat de douane eerst mijn pakket moet inklaren en dat de douane het recht het om mijn pakket 30 dagen vast te houden en dat postnl geen invloed heeft op de handelswijze van de douane. sindsdien heb ik echt elke week gebeld, wanneer ik mijn pakket kan krijgen. elke keer kreeg ik hetzelfde (bovenstaande)antwoord. uit frustratie heb ik afgelopen vrijdag de douana (via de belastingtelefoon) gebeld, om erachter te komen, waarom het inklaren van mijn pakket zo lang duurt. tot mijn schok vertelde de douanemedewerker dat zij de inklaring en vasthouden van goederen uit buitenland (ook van buitende eu) niet doen en dat postnl een afdeling inklaring heeft, die dat doet! ik kreeg zelfs een telefoonnummer (088-8688224) van de betreffende afdeling. helaas werd er niet opgenomen toen ik het nummer belde. wie heeft er gelijk...douane of klantenserice postnl? de douanemedewerkster vertelde me dat ik aan het lijntje werd gehouden, omdat ze dit veel vaker heeft meegemaakt. wat kan ik verder doen om mijn pakket te krijgen? ik wacht inmiddels al bijna 4 weken! help me please!