Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

Xe
Xemidan - 22-03-2019 00:24:22
Computers & Telefonie

Droge huis, toch waterschade. Wat nu?

Sept 2017 heb ik een asus rog strix laptop aangeschaft bij mediamarkt.  het product werkte goed voor 9 maanden. toen bleek dat het niet meer functioneerde (constante blauwe scherm tijdens het opstarten en een vast loop van "preparing automatic repair" en "diagnosing your pc"). heb het terug gestuurd ter reparatie bij mediamarkt en bleek dat de moederbord vervangen moest worden.

weer 9 maanden later krijg ik weer een constante loop van "preparing automatic repair" en "diagnosing your pc". heb het weer opnieuw moeten terug brengen voor reparatie en wordt er weer geconstateerd dat de moederbord vervangen moet worden. maar nu wordt er opeens vastgesteld dat er waterschade op de moederbord / processor gekomen is.

ik woon in een zeer droge huis, heb zelfs ventilator pad voor mijn laptop zodat het goed ventileert en geen vochtige spullen bij mijn laptop (gezien de laptop op een bureau zit en de stekker doos precies achter de laptop zit met alle bedradingen wat betreft muis, keyboard, voeding en dergelijken).

het is tevens maart 2019 en is het product wettelijk gezien nog onder de minimale garantie van twee jaar. maar omdat er blijkbaar waterschade geconstateert is (god mag weten hoe), valt dit dus buiten de garantie.

ondanks mijn woonsituatie en desbetreffende droogheid is er sprake van waterschade. hoe moet ik hier mee verder? wat kan hier tegen doen?