Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

Vi
Vicecomes - 25-03-2019 18:29:42
Winkels & Webshops

Bank twee keer verkeerd geleverd, annuleren en aanbetaling terug

Bij een meubelwinkel in rotterdam alexandrium hebben we vorig jaar een hoekbank met opengewerkte naden besteld. aangezien we de bank op een plek in de woonkamer tussen twee muren wilden zetten hebben we de maten expliciet besproken met de verkoper. deze garandeerde ons dat de bank ging passen (er was nog 2-3 cm ruimte). bij de eerste aflevering, die twee weken te laat was, werd de verkeerde bank geleverd. deze had geen open gewerkte naden, ook vonden we de kleur te donker (in de winkel leek het stukken lichter). de bank paste ook niet tussen de muren. de bank werd mee terug genomen, en dezelfde week werd een leenbank geplaatst. dit was een deel van een hoekbank, de hele bank paste niet.
diezelfde vrijdag zijn we langs gegaan bij de winkel om de bank te bespreken. daar een nieuwe afspraak gemaakt om een 3 persoonsbank met hocker te laten leveren, dit met gesloten beurzen. meteen een nieuwe afleverdatum afgesproken. vandaag werd de bank een week te laat geleverd. helaas weer de verkeerde bank. dit keer was het de eerste besproken bank, met opengewerkte naden.
contact gehad met de verkoper, die zegt. kennelijk heeft de fabriek de wijziging niet geaccepteerd. dit is wat er als eerste is afgesproken, hier moet je het mee doen. daar waren wij het niet mee eens en de bank is weer mee terug genomen.
de algehele communicatie met de verkoper gaat erg stroef. er zijn geen status updates geweest, geen communicatie over de vorderingen tussen door. geen communcatie over latere leveringen. geen communicatie over levering van de eerste bank. communicatie die er is komt van onze kant, er wordt dan erg verrast gereageerd, alsof ze niet weten wat de afspraken waren die gemaakt zijn.
wij zijn behoorlijk klaar met dit bedrijf, hun manier van communiceren en niet nakomen van afspraken en willen van de koop afzien en de aanbetaling terug krijgen.
wat zijn hierin de mogelijkheden?