Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

Di
Dishman - 26-03-2019 14:22:05
Geldzaken & Recht

Kan een tijdelijk abonnement zonder mijn toestemming worden verlengd?

op 17 januari 2015, op de vakantiebeurs in de jaarbeurs utrecht, proefabonnement op de telegraaf afgesloten voor de duur van 1 jaar voor de gereduceerde prijs van €20,70. de telegraaf wordt door mij gemachtigd tot het einde van de proefperiode maandelijks €20,70 van mijn bankrekening af te schrijven. gedurende de periode van het proefabonnement wordt het blad 'vrouw' gratis met de telegraaf meegestuurd. er wordt niet bij verteld dat het toesturen van het gratis 'vrouw' niet automatisch wordt beëindigd, automatische beëindiging wordt echter uiteraard als vanzelfsprekend aangenomen. in de algemene voorwaarden van tmg ontbreken de voorwaarden voor proefabonnementen.


op 11 maart 2019 wordt mij naar aanleiding van mijn schriftelijke vraag mij mede te delen om welke reden tmg het blad 'vrouw' desondanks ongevraagd aan mij toestuurde alsvolgt beantwoord: “abonnement vrouw start 17 februari 2015. sinds 16 februari 2016 doorgelopen in reguliere tarief”.
op 18 februari 2016 wordt €24,75, zijnde de jaarabonnementskosten voor 'vrouw', van mijn bankrekening afgeschreven. op 11 januari 2017 wordt, opnieuw zonder machtiging hiervoor, nu plotseling via een ander banknummer opnieuw €24,75 afgeschreven. dit herhaalt zich op 10 januari 2018, eveneens zonder machtiging. op omstreeks 18 maart jl. wordt ik gebeld door een medewerkster van tmg die mij, naar aanleiding van mijn bericht aan tmg dd. 11 maart jl., mededeelt dat alleen de abonnementskosten voor 2019 zullen worden kwijtgescholden maar restitutie van de abonnementskosten vanaf 2016 niet mogelijk is. mijn reactie hierop is dat deze handelwijze onaanvaardbaar is en ik dit zal voorleggen aan een consumentenprogramma zoals 'kassa', maar wordt mij fijntjes – meermaals – medegedeeld dat “wij dit soort bedreigingen vaker horen”.