Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

Es
EstherBuijs - 07-05-2019 15:33:04
Huishouden & Energie

Enorme inschattingsfout doorberekend aan klant?

Wij willen graag onze vloer isoleren en hebben hiervoor verschillende offertes aangevraagd. uiteindelijk hebben we gekozen voor het ophogen van de kruipruimte met zand en afdekken met folie (om deze droger te maken), het laten aanbrengen van ventilatieroosters, en plaatsen van opgespannen isolatie. 
de verkoper is twee keer langs geweest om de situatie te bekijken en heeft ons ervan verzekerd dat er geen meerwerk verwacht werd en we het werk voor het bedrag uit de offerte konden laten uitvoeren. 
de dag dat het zand geleverd werd, bleek dat er een enorme inschattings-/rekenfout gemaakt is en er geen 12 maar 24 kuub zand nodig is om de kruipruimte op te hogen. nu wil het bedrijf deze kosten à €780 volledig aan ons doorberekenen. 
in de offerte wordt gesproken over een vaste aanneemsom en tegelijkertijd dat > 3% meerwerk in overleg doorberekend wordt aan de klant. 
wij zijn het er uiteraard niet mee eens dat de kosten volledig aan ons doorberekend worden terwijl er is toegezegd dat er geen meerwerk bij zou komen. bovendien waren wij met een offerte van €800 hoger waarschijnlijk niet akkoord gegaan, omdat de terugverdientijd voor ons dan te lang is. 
omdat we snappen dat er kosten zijn, hebben we voorgesteld deze te splitsen. het bedrijf beweegt echter op geen enkele manier onze kant op. inmiddels hebben ze een factuur gestuurd met de kosten van de eerste lading zand en willen daarmee de zaak sluiten. 
wij zitten nu met een voor de helft opgehoogde kruipruimte, een bedrijf waar we geen vertrouwen meer in hebben en een factuur voor een lading zand waar we eigenlijk nog geen profijt van hebben. 
wat kunnen we doen om het bedrijf richting een in onze ogen redelijke oplossing te sturen? of zit er niets anders op dan betalen, ons belazerd voelen en voor een veel hoger bedrag dan ingecalculeerd de klus door een ander af laten maken?