Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

Ma
Marc-b - 20-05-2019 15:45:52
Geldzaken & Recht

Creditcard verificatie per sms verplicht?

Ik heb een creditcard [edit-red.] contact hiervoor wordt verzorgd door ics card services.
ik kwam er zojuist tijdens het doen ve betaling achter dat ik een mobiele telefoon nodig heb om de kaart te kunnen gebruiken. hierover ben ik niet ingelicht. ter verificatie van de betaling moet er een sms verstuurd worden naar een mobiel nummer. (ik heb geen mobiel,wel een vast nummer.) bij het bellen werd mij verteld dat ik geen creditcard kan gebruiken als ik geen mobiel nummer heb. (ter vergelijking: google biedt de mogelijkheid om in dit soort situaties een spraakbericht naar het vaste nummer te sturen.)

toen ik vertelde dat ik niet begreep waarom dat voor mij een probleem op moest leveren en dat ik iemand anders wilde spreken, hoorde ik de telefonist op spottende toon zeggen "dat hij iemand anders wou spreken".

kan ics mij voor de keus stellen: zonder mobiel nummer geen creditcard? 
ik heb de kaart al 20 jaar, en ben hier nooit over geimformeerd. los daarvan zijn er andere manieren om de verificatie tot stand te laten komen, die mij niet voor problemen stellen.