Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

Te
Tenacity - 18-06-2019 10:23:01
Winkels & Webshops

Ontdek non-conformiteit na 8 maanden

goedemorgen iedereen,


 


ik heb vorig jaar oktober een samsung  smart tv gekocht van een webshop. over de maanden heen ging het steeds slechter, apps die niet meer werkten, tv die steeds uitging, enz. ik heb vorige week zaterdag contact genomen met samsung, en kwam er toen achter dat het om een buitenlandse tv ging die omgezet was voor de nederlandse markt, wat inderdaad vaak voor problemen zorgt. dus er moet een monteur langs komen. mijn fout, dacht ik, ik had beter moeten opletten met het bestellen.


 


nu heb ik vandaag wat beter op het factuur gekeken, en zie ik dat ik wel gewoon een nederlandse model heb besteld, maar een buitenlandse heb gekregen. ik nam contact op met de webshop, een vertegenwoordiger van samsung zei inmiddels dat dit illegaal is, maar de webshop zei dat het wel mag en dat ik het kan laten repareren omdat het binnen de garantie valt. ik ben helaas zelf niet hardnekkig genoeg om hierop in te gaan tijdens het gesprek.


 


nu wil ik de tv terugsturen en mijn geld retour krijgen omdat ik geen zin heb in al dat gedoe met reparaties en zo. mijn vertrouwen is al lang weg. volgens mij is dit wel een geval van non-conformiteit, ook al heb ik het pas 8 maanden later ontdekt.  welke rechten heb ik wat betreft retour van geld en verzendkosten?