Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

Bo
Boaz Schoevaars - 16-07-2019 12:49:03
Geldzaken & Recht

Via Uber 460€ van mijn creditcard afgehaald, ING en Uber geven niks terug?

Het is alweer lang geleden dat dit gebeurde en volgens ing en uber is dat nu de reden om geen actie meer te ondernemen. maar in december vorig jaar werd er 460€ van mijn creditcard gehaald, ik had het heel lang niet door totdat ik ineens wel een erg hoog bedrag miste op mijn rekening. ik checkte mijn uber app en daar stond in dat ene jeffrey een rit had gemaakt van 460€. ik had deze rit nooit genomen, ten eerste, lag ik te slapen terwijl deze man zogenaamd mij aan het rijden was, ten tweede, slaat de rit nergens op, deze man is van rotterdam, via den helder, naar amsterdam gereden om 3 uur 's nachts. toen ik er eenmaal achter was gekomen, heb ik meteen uber op allemaal verschillende manieren gecontacteerd. ze hebben niet echt een klantenservice (wat ik heel raar vind voor zo'n groot bedrijf moet er toch een nummer zijn dat je kan bellen?) en ze reageren het snelst op facebook, maar op facebook werd ik weer verwezen naar de e-mail en via de e-mail kreeg ik alleen dit te horen: we kunnen er niet naar kijken omdat het al 30 dagen later is. ja ik was er ook veel later achter gekomen, maar is dat nu een reden om niet eens te kijken naar een diefstal? ik wist het zelf pas meer dan 30 dagen te laat, is dat geld nu ineens niet meer van mij? ik had al contact gehad met ing en die hadden mij verteld dat als het via uber niet lukte, ik het via ing terug kon vragen, ik ben daar gewoon verzekerd voor. ik gaf het laatst eindelijk op, want eigenlijk vind ik dat uber dit probleem moet oplossen (het is hun app en zij hebben het geld laten stelen), maar nu zegt ing dit: we kunnen er niet naar kijken omdat het al 120 dagen later is. ik ga het nog aanvechten, want ik wachtte zo lang omdat ik er van overtuigd was dat ik het geld van uber terug moest krijgen. wat vinden jullie? wat kan ik nog doen om dit geld terug te krijgen? en hoe kunnen we ervoor zorgen dat er bij identiteitsfraude van de creditcard niet stomme regelingen gelden over hoe lang geleden het is gebeurd?
bij fraude is het toch vaak juist de bedoeling dat de gefraudeerde er te laat achterkomt?