Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

Mi
Mireille2222 - 26-08-2019 11:21:12
Auto & Vervoer

Klacht over Quinny kinderwagen

Begin vorig jaar een quinny moodd kinderwagen aangeschaft (online in the uk). nu blijkt de kinderwagen niet veilig naar behoren te functioneren en is de wagen zonder duidelijke aanleiding meerdere malen compleet ingezakt met kind en al. op een drukke weg, in de lift etc. ook was de duwstang scheef gaan staan. 

contact opgenomen met quinny nederland en uitgelegd hoe of wat (foto’s gemaild vh inzakken). aangeven dat nu ons kindje iets ouder is, 16 mnd, we de wagen pas meer zijn gaan gebruiken maar dat dit defect kennelijk al vanaf begin af aan was maar dit niet eerder is opgevallen door het weinige gebruik. de wagen is verder niet door een aanleiding, botsing of iets dergelijks defect geraakt. 

quinny heeft de wagen in hun reparatiecentrum nagekeken. vervolgens hebben wij de wagen weer retour ontvangen en heeft quinny aangegeven: “het frame functioneert zoals het hoort te functioneren en is opnieuw getest corrigeert”. verder gaf quinny aan: ”het frame is nagekeken en is niet direct een deffect gevonden. het frame is gecontroleerd en zal niet meer inzakken.” 

de wagen is afgelopen weken weer ingezakt en is dus totaal niet veilig. quinny wilt nu dat we een filmpje maken van het inzakken?! ondanks dat is aangeven dit random gebeurt en wij de wagen niet meer wensen te gebruiken met ons kind ivm veiligheid. quinny wilt de wagen weer onderzoeken.

mijn vraag: hoe vaak kan quinny een onveilig product blijven onderzoeken tot ze over moeten gaan om ons een nieuw frame te geven? of kunnen wij de koop ongedaan maken omdat dit product kennelijk van begin af aan al niet aan de veiligheidsvoorschriften voldeed? online lees ik van andere gefrustreerde quinny gebruikers soortgelijke klachten en wederom in sommige gevallen een lakse houding van quinny

wat zijn onze rechten? ook de aanschaf winkel in the uk verwijst ons naar quinny ned reparatiecentrum