Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

pu
punkyfish - 13-09-2019 17:10:46
Winkels & Webshops

Verkeerd advies matras en bed Goossens

Ik heb vorig jaar bij goossens in leiderdorp een nieuw bed gekocht. was in de winkel met mijn moeder, verteld dat ik alleen woon, en dat ik een nieuw bed wil kopen en zit te denken aan een elektrisch verstelbare boxspring van 1.60 breed. twee keer geweest in de winkel voordat ik het bed kocht. het is een elektrisch verstelbare boxspring geworden met twee losse matrassen en een topper van totaal zo'n € 4.000,-. een hele uitgave. binnen een half jaar lig ik scheef en krijg last van mijn rug. in het midden van de topper onstaat een kuil van 3 tot 6 cm. goossens stuurt een monteur. zodra hij binnen is legt hij eerst uit wat de eigenschappen van een boxspring matras zijn: in het midden ondersteuning met veren en aan de zijkant opvulling zonder ondersteuning. het is dus mijn schuld omdat ik in mijn slaap naar het midden rol en daar biedt het matras geen ondersteuning. hierdoor zakt het matras in en daardoor ook de topper. na veel paarse-krokodil antwoorden, zegt hij dat de oplossing is 'aan mijn kant' blijven liggen. hoe ik ervoor moet zorgen dat ik 's nachts niet omrol, dat weet hij niet.
ik ben van mening dat ik geen goed advies heb gekregen in de winkel. als de monteur direct uit kan leggen dat twee losse matrassen niet handig is omdat in het midden geen ondersteuning is, dan hadden ze me dat ook in de winkel kunnen vertellen. ik denk dat ik beter een groot matras had kunnen hebben, omdat die ook in het midden ondersteuning biedt wanneer ik naar het midden rol. goossens biedt aan dat ik het nieuwe grote matras zelf moet betalen en dat zij de omruilkosten van € 149,- voor hun rekening nemen.
dat lost het probleem voor mij niet helemaal op omdat ik met een groot matras niets heb aan twee elektrische bodems. die kunnen ze aan elkaar koppelen zeggen ze. maar dan kan het bed alleen ineens omhoog of ineens naar beneden. als ik een partner krijg, dan kunnen we alleen samen een boek lezen of samen slapen. dat schiet voor mij niet op. indien ik een nieuwe relatie krijg, wil ik niet gelijk dit bed weer moeten vervangen. daarvoor heb ik nu niet een bed van 1.60 gekocht. wanneer ze me dit in de winkel bij aanschaf hadden verteld, dan had ik niet voor een elektrisch verstelbare bodem gekozen. al met al had ik met deze informatie een vaste bodem en een 2-persoons matras aangeschaft wat veel goedkoper is dan het bed dat ik nu heb. ik ben van mening dat ik onjuist advies heb gekregen en dat deze informatie pas wordt verteld op het moment dat je een klacht heb. ik heb nu een hartstikke duur bed en lig binnen een half jaar al scheef. ik ging speciaal naar een goede zaak en nog een keer extra terug voordat ik het bed kocht.

mijn vraag: heb ik verkeerd advies gekregen en wat zijn mijn rechten?