Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

Av
Avmocs - 10-10-2019 19:34:13
Garantie & Verzekeringen

Moet de verzekeraar opnieuw een Bevestiging beëindigen sturen per mail na wijziging?

ik was sinds oktober 2017 verzekerd bij allsecur. op 24 september jl. had ik gemeld dat iemand van een bouwbedrijf met zijn truck en oplegger een verkeershek tegen mijn achterbumper had gereden. de medewerker van allsecur zei (en ik parafraseer): ‘daar ben je niet voor verzekerd. neem hiervoor contact op met de verzekeraar van de tegenpartij. en dit heeft geen gevolgen voor jouw eigen premiebedrag.’ zo gezegd zo gedaan. een week later kreeg ik een mail van allsecur dat het premiebedrag met €40,- verhoogd werd van de wa-autoverzekering. 


 


 


vervolgens heb ik op 2 oktober jl. de autoverzekering stopgezet, omdat allsecur nooit schade voor mij heeft betaald en ik heb ook nooit een schadeclaim bij hen ingediend, alleen een melding gedaan van de schade door de tegenpartij. 


 


na de opzegging heeft een medewerker van allsecur ten onrechte -4 schadejaren in de roy-data  (database voor schadevrije jaren) ingevoerd. ik kan hierdoor al een week geen autoverzekering krijgen bij een andere verzekeraar. 


 


ik heb de afgelopen week nog 4 keer naar allsecur moeten bellen om ervoor te zorgen dat zij de schadejaren gingen corrigeren naar plus 2. dit was eindelijk gebeurd op 8 oktober jl. die dag kreeg ik gelukkig 2 medewerkers aan de lijn die pro-actief handelen en klantgericht meedenken. 


laten we alle lange wachttijden en keren dat ik werd doorverbonden maar niet exact erbij noemen, want daar word je als klant ook niet blij van. 


 


gisteren en vandaag kreeg ik weer te horen dat ik niet werd geaccepteerd met de 2 schadevrije jaren die ik heb opgebouwd en aangegeven bij mijn aanvragen bij twee andere verzekeraars. hun argument is dat ik schade heb gehad en dat de schadejaren niet kloppen met wat zij zien staan in de database, dus of ik een bevestiging beëindiging wil aanvragen bij allsecur met daarin de juiste schadejaren.


 


vandaag 10 oktober hing ik dus weer aan de lijn met allsecur klantencontact (want service is laag in het vaandel). ik vroeg om 1 simpel ding: of ik de bevestiging beëindiging opnieuw mag ontvangen met daarin het juiste aantal opgebouwde schadevrije jaren, want in die oude staat dus -4! en daarmee ga ik geen aanvraag doen, want dan zou ik een belachelijk hoge premie per maand moeten gaan betalen. bovendien is het valse informatie die door allsecur was ingevoerd! 


het antwoord van allsecur: je kunt ons whatsappen en vragen of jouw autoverzekering is beëindigd en wat jouw schadejaren zijn. (maar die gegevens weet ik al). je krijgt niet opnieuw een bevestiging beëindiging met de juiste gegevens want de schadejaren zijn al gecorrigeerd in roy-data en wij doen niet aan mailen!!  ????????????. de bevestiging beëindiging van 2 oktober was overigens wel per e-mail en niet per post (dat zou ik al helemaaaal niet durven vragen) verzonden. 


 


ik had overigens een hele aardige medewerkster aan de lijn bij dit laatste gesprek en ik begrijp dat zij ook maar de procedures volgt. 


maar allsecur, alsjeblieft zeg, als een medewerker een foutje maakt in het systeem, waardoor je klant zo zwaar benadeeld wordt, trek dit dan ook zo gauw mogelijk weer recht


en zeg geen nee tegen een klant als zij daarover een bevestiging opvragen zwart op wit! een whatsappje is naar mijn mening geen wettelijk middel om een serieus bewijs te overleggen. iedereen kan zich op whatsapp voordoen als allsecur, dus daar heb ik helemaal niets aan. 


 


nu heb ik nog steeds een onverzekerde auto en is er de kans dat ik een hoge boete krijg opgelegd door rdw. die ik uiteraard op allsecur zal gaan verhalen, als die brief in me bus terecht zou komen!


 


ik wil graag een brief per mail vanuit jullie mailbox, met jullie logo waarin staat dat ik twee schadevrije jaren heb opgebouwd.


is dat echt zoveel gevraagd??


 


groetjes, 


mw. comvalius