Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

Sannevdvleuten
Sannevdvleuten - 11-10-2019 13:16:33
Winkels & Webshops

Coolblue vernietigd zonnebril zonder toestemming

op 05-08-2019 heb ik, binnen de twee jaar garantietermijn, mijn ray-ban erika rb4171 polarized brown ingeleverd. de coating aan de binnenkant van mijn zonnebril liet los. lichte schade, maar omdat ik zag dat ik twee jaar garantie had, ben ik teruggaan naar uw winkel.



in de winkel besproken dat wij de zonnebril wel 
terug willen, mits deze niet gemaakt kon worden. aangegeven dat we geen geld willen ontvangen. dit omdat wij destijds de bril voor een klein bedrag van 30 euro hebben betaald. ik weet dat ik voor dat bedrag niet dezelfde bril terug kan kopen. de medewerker die gaf aan dit te begrijpen. 


plots krijg ik een mail van uw klantenservice dat ze mijn iban willen ontvangen i.v.m. het terugstorten van het aankoopbedrag. omdat dit niet de afspraak was, terug naar de winkel gegaan en gevraagd of ik de zonnebril terug kan krijgen. de man in de winkel zou een notitie maken zodat de bril terug naar mij zo komen. zo gezegd, zo gedaan. 


even later kreeg ik wederom een mail van uw klantenservice dat ik mijn zonnebril niet meer terug krijg omdat deze is vernietigd.  
dit was niet volgens afspraak


coolblue gaf aan dat dit protocol is bij producten die coolblue niet meer verkoopt, mits een duur apparaat zoals een laptop of witgoed. daarbij wordt altijd met de klant ovelegd. er wordt dus onderscheidt gemaakt hoeveel er door een klant wordt uitgegeven? 
hoe hoger de rekening, hoe klantvriendelijker? 


het gaat mij ten eerste niet om mijn aankoopbedrag van 30 euro. ik heb twee jaar geleden geluk gehad dat ik voor die prijs een zonnebril van ray-ban heb kunnen kopen.


het gaat mij om het feit dat er, zonder overleg en niet volgens afspraak, mijn zonnebril is vernietigd. de keus om mijn product elders te laten maken of ‘ kapot ‘  door te blijven dragen, is mij ontnomen en daarbij ook mijn zonnebril. daarbij komt wel het feit dat ik voor een bedrag van 30 euro geen nieuwe ray-ban kan kopen, dus daarom niet akkoord ben gegaan met het terugkrijgen van mijn aankoopbedrag. 


reactie van coolblue is dat de niks voor mij kunnen betekenen maar wel een voucher van 15 euro kunnen geven.

wie staat er in z'n recht?

mvg,

sanne