Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

Do
DolfFred - 12-10-2019 11:29:44
Winkels & Webshops

Ongewenst telemarketing


de afgelopen week werd ik dagelijks 4 tot 5 x gebeld door een prive nummer en werd er steeds na 2 of 3 keer overgaan de lijn verbroken / c.q. de telefoonverbinding aan de andere zijde verbroken.
in mijn kennissen - vrienden kring hoorde ik dit storend belgedrag ook wel eens.
toen er weer werd gebeld, was ik toevallig vlakbij de telefoon. deze nam ik dus na 1 x overgaan al op. moest wel enkele seconden wachten voordat ik een dame aan de lijn kreeg. zigo-dame die een aanbieding voor mij had. op mijn vraag of zij gebruik maken van een belmachine werd zij boos.


met een belmachine belt de installatie van de telefoniste belt b.v. 10 nummers, en neemt de 1e de beste opnemer aan. de overige gebelden worden dan direct gestopt. dit proces herhaalt men zo'n 4 keer op een dag op de nummers die nog niet hebben opgenomen. en de telefoniste hoeft dus niet lang te wachten totdat iemand opneemt, maar krijgt de snelst opnemende van de reeks gebelden  aan de lijn. dus veel gesprekken kunnen voeren met heel korte wachttijden.


 
haar koele antwoord, "waarom beschuldigd u mij als u dus niet weet wie u steeds gebeld heeft. en u moet even goed luisteren, want ik heb een heel fraai aanbod voor u omdat wij u geselecteerd hebben uit een aantal mensen). kortom zij werd heel boos toen ik haar liet weten niet van deze techniek gediend te zijn.
nadat ik dus een gesprek aangenomen had en met een medewerker gesproken ben ik al de hele week gevrijwaard van deze afschuwelijk hinderlijk verkoop methode.
is u hier meer over bekend en wat kan deze methode verboden worden of iets anders hier tegen ondernomen worden. ik vind dat het belang van "telefonische verkoop" hiermee dus heel hoger staat dan binnen een verantwoorde (klantgerichte) verkooptechniek acceptabel is.