Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

boneka
boneka - 19-10-2019 00:10:53
Geldzaken & Recht

Bol.com blokkeert cadeaubonnen!!

Nooit eerder meegemaakt dat dit kon, maar het is echt zo. bol.com kan jouw cadaubonnen blokkeren zonder vooraf enige uitleg te geven. inmiddels weet ik waarom, maar of dit zomaar mag? ben al lang klant van bol.com en heb ik de loop van de jaren best wel eens een bon gekregen. om uiteenlopende redenen. nu zijn mijn laatste twee cadeaubonnen geblokkeerd. na lang klagen kwamen ze met een antwoord. ze waren geblokkeerd, omdat ik minstens 30 keer (zeggen ze) de cadeaubon niet gelijk heb verzilverd door bijvoorbeeld een prijsstijging. dit als compensatie. alleen heb ik ze niet altijd gelijk verzilderd, omdat er vaak een datum aan vast hangt. dus het kan best zo zijn dat ik iets later bestel. bol.com zegt dat dit niet mag. dat kan redelijk klinken, maar waarom geven ze dan een bon die geldig is tot na twee jaar. en dat steekt mij. als ik ze gelijk moet verzilveren moet je het kenbaar maken of de bon zo insluiten dat je het produkt gelijk moet kopen (tenminste als ie niet is uitverkocht) ik vind dat bol.com het niet kan maken een bon te geven tot twee jaar na dato en dan zeggen, je moet m gelijk verzilveren. volgens mij mag dit niet. in ieder geval staat het niet in hun voorwaarden. althans niet bekend bij de klant.