Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

Aa
Aapje25 - 23-10-2019 18:51:30
Geldzaken & Recht

Storting ING

beste lezers,


 


graag wil ik jullie waarschuwen voor de slechte service van ing en graag kom ik in contact met personen die hetzelfde hebben meegemaakt.


 


min vriend en ik hebben biljetten gespaard van onze verjaardagen en fooitjes van werk en wilden dit graag storten, zodat wij daarmee aankopen konden doen voor onze nieuwe woning,


 


op vrijdag 23 augustus 2019 deed ik de geldstorting in een automaat in het ing-kantoor phoenixstraat te delft.


 


ik had 1490 euro aan briefgeld, maar toen de machine het geld geteld had, kreeg ik de volgende melding: uw geld is geteld. u heeft 790 euro gestort.


 


er kwam een bon uit de automaat met onderaan de tekst:


om technische redenen is uw opname of storting niet verwerkt. ga voor meer informatie met deze bon naar een medewerker van deze vestiging.


code 911


let op: het 100 euro biljet kan om veiligheidsredenen niet op je rekening bijgeschreven worden. ga voor meer informatie met deze bon naar een medewerker van deze vestiging.


 


ik ben direct naar de balie gegaan en vertelde de situatie aan de medewerkster.


zij vertelde mij dat het biljet van €100 nep is óf een onleesbaar watermerk had waardoor alle biljetten die er na werden gestort automatisch ook worden ingenomen.


dit kan kloppen, want na het biljet van €100 op de stapel lagen biljetten van €50.


omdat €600 aan biljetten niet herkend is, kan het zijn 12 x €50 biljetten ingenomen is.


 


ik kreeg een brief mee waarin stond dat ik binnen 10 werkdagen bericht zou krijgen en dat ik een voorlopige vergoeding zou ontvangen.


 


op 31 augustus kreeg ik een brief binnen met het resultaat.


uit onderzoek blijkt dat ik €890 in de automaat heb ingevoerd in plaats van €1490.


dit is echter niet correct. ik heb telefonisch contact gehad met een medewerker en hij vertelde mij dat er een onderzoek loopt. dit onderzoek gaat, volgens de ontvangen brief, over de echtheid van het €100 biljet.


 


ik heb een brief naar de directie gestuurd, omdat niemand mij iets kon vertellen over mijn 600 euro. volgens de twitter klantenservice zou het tot 6 weken kunnen duren voordat ik een reactie krijg. de 6 weken zijn verstreken en ik heb nog steeds geen reactie. ook zijn de 30 dagen onderzoeks tijd naar de echtheid van het 100 euro biljet ook verstreken.


 


en tot op de dag van vandaag kan niemand mij vertellen waar mijn geld is. de klantenservice van ing kan me niet verder helpen, want zij komen niet in contact met de directie.


 


gisteren zei de medewerkster op de chat dat ik vandaag gebeld zou worden. na vandaag nog steeds niets gehoord te hebben heb ik zelf weer contact op opgenomen en deze medewerker kon weer niets voor mij betekenen. hij heeft mij weer beloofd dat iemand van de directie contact opneemt, maar ik geloof eerlijk gezegd niet meer in deze loze beloftes.


 


samengevat: stort dus nooit je geld in een automaat. je krijgt het gewoon niet terug en ing steelt hiermee geld van hun klanten.


 


ook kom ik graag in contact met lotgenoten. je kan me bereiken via mrswesten@gmail.com


 


groet,


 


gabriela