Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

Ew
EwoutD - 18-12-2019 20:39:47
Geldzaken & Recht

Canal Digitaal wijziging pakket, 14% prijsstijging

Wij hebben sinds juli 2017 (schotel)televisie van canal digitaal. sinds 01-03-2018 is dat pakket start hd en na 1 jaar is dat omgezet in een abonnement voor onbepaalde tijd.
 
nu kregen wij op 26 november jl. een e-mail van canal digitaal dat ons pakket gewijzigd gaat worden. we worden overgezet naar pakket riant. het huidige pakket start hd is hetzelfde als het per 01-01-2020 geboden riant pakket, met het verschil dat canal digitaal een dienst voor opnemen in de cloud heeft toegevoegd, waar ze je verplicht voor willen laten betalen door een prijsstijging van ruim 14%.
 
ik heb op 4 december een schriftelijke klacht naar canal digitaal gestuurd. ik ben hier op maandag 9 december over teruggebeld en de desbetreffende medewerker gaf aan niets te kunnen doen met mijn klacht en dat de nieuwe pakketten de nieuwe pakketten zijn en als dat niet bevalt dat ik voor 01-01-2020 kan opzeggen.
 
ik heb in dat telefoongesprek gevraagd hun standpunt schriftelijk te bevestigen als reactie op mijn klacht. iets wat tot op heden niet is gebeurd door canal digitaal.
 
wij wonen in het buitengebied en hebben geen keuze voor een televisieprovider anders dan schotel via canal digitaal. internet is niet snel genoeg om streaming via een andere provider te kijken. wisselen is dus geen optie.
 
kan een provider dit zomaar doorvoeren en je verplichten tot een prijsstijging van 14%? ook als het pakket hetzelfde is, maar duurder wordt door extra's die ze er zelf in stoppen.