Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

jo
jover74 - 22-01-2020 15:05:07
Geldzaken & Recht

150 eur reservering Tinq/Moneyou

Exact een week geleden heb ik geprobeerd te tanken bij tinq. na het invoeren van de betaalpas kwam er een melding 'betaalpas geweigerd'. vervolgens even gewacht en opnieuw geprobeerd met hetzelfde resultaat. zonder benzine verlaat ik het onbemand station. de volgende dag kom ik tot de ontdekking dat er 2 x 150 euro is afgeschreven van mijn rekening. gebeld met moneyou. medewerker geeft aan dat hij het zal melden bij de betaalafdeling. ook een bericht naar tinq gestuurd "'tinq vermoed een storing in het pinverkeer, omdat deze storing bij een derde partij ligt, kunnen wij niet aangeven hoelang het duurt voordat de storing is verholpen. voor meer informatie over de reservering, en de correctie van de reservering, verwijzen wij u graag door naar uw eigen bank". na 6 dagen nog maar eens gebeld met moneyou. verhaal ligt nu iets genuanceerder. moneyou zegt dat zij niets kunnen doen en dat tinq de reserveringen moet vrijgeven. kan eventueel over 2 weken weer contact opnemen als ik nog niet over het bedrag kan beschikken. weer terug naar tinq: "wij als tinq kunnen de reserveringen niet vasthouden en dus helaas ook niet voor u vrijgeven. transactie moet automatisch ongedaan gemaakt worden." 

inmiddels dus ruim een week verder en kan nog altijd niet over mijn geld beschikken. dat er iets fout gaat kan gebeuren, maar dat geen van beide partijen zijn verantwoordelijkheid neemt, begrijp ik niet. wie heeft gelijk in dit verhaal?