Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

wo
woutje123 - 12-03-2020 22:03:48
Elektronica & TV

Mag een bedrijf zomaar beslissen dat ik geen garantie meer heb op een product?

Ik heb op 7 oktober 2019 bij sennheiser-outlet (onderdeel van sennheiser zelf!) refurbished een hd 4.50btnc voor 89 euro aangeschaft. nadat ik deze koptelefoon heb besteld viel me op dat er een hele subtiele, maar hoorbare ruis is. nadat ik dit probleem gemerkt had heb ik tot twee keer aan toe mijn headset bij sennheiser langsgebracht.

de eerste keer werdt deze zeer netjes binnen 3 dagen omgeruild voor een gloednieuw product, erg netjes, maar het probleem was niet opgelost. de tweede keer kreeg ik hem terug met het bericht erbij dat ze zelf geen ruis ervaarden. hierna heb ik zowel per email (waar ik na 2 weken nog steeds geen antwoord op had...) en telefonisch geprobeert het probleem te verhelpen. ik kreeg het aanbod om tegen € 60,07 ex. btw (dus 72,69 incl.) deze om te ruilen tegen de hd 450bt (het vernieuwde model). ik heb dit aanbod afgewezen, bijna 80 euro bijbetalen bovenop een headset van 89 euro ging me te ver. hierna heb ik dus gehoord dat ze het probleem dus niet kunnen verhelpen.

hierna heb ik per email een nieuwe poging gedaan om het probleem te verhelpen. ik kreeg dit bericht terug:

na ons aanbod waar je niet op wilde ingaan ben ik eigenlijk verbaasd wederom een ticket van jouw kant te vernemen. we hebben samen afgesproken dat na het afslaan van ons aanbod je accepteert wat er volgens jou speelt met je hd 4.50 en geen aanspraak meer zou maken enige vorm van support hierop.


 


bij deze sluiten we ook je ticket.



blijkbaar heb ik dus geen garantie meer op het product? is dit legaal? ik ben telefonisch geïrriteerd akkoord gegaan dat "dit het enige is wat ze voor me kunnen betekenen." maar ik heb nergens akkoord gegeven dat ik geen garantie meer zou willen, sowieso zou ik graag zien dat dit probleem verholpen wordt.